רווח חשבונאי ואירועי מס הקפיצו את רווחי גזית גלוב ב-80%

לרווח, שהסתכם ב-334 מ' ש', תרמה בין היתר רכישת כ-5.5% מאטריום שהניבה רווח של 173 מ' ש'

רווח חשבונאי גדול ואירועי מס חד-פעמיים סייעו הבוקר לגזית גלוב לסכם את הרבעון השלישי עם קפיצה של קרוב ל-80% ברווח הנקי, שהגיע ל-334 מיליון שקל. בין היתר, נהנתה ענקית הנדל"ן המניב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל מ"רווח הזדמנותי" של 173 מיליון שקל, בעקבות רכישת כ-5.5% מהונה של חברת אטריום, הפועלת עבור גזית גלוב במזרח אירופה. כמו כן נהנתה גזית גלוב מעדכון עתודות המס שלה. בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה התחזקו רווחי גזית גלוב בשיעור מתון של כ-1% ל-739 מיליון שקל.

בפעילות השוטפת סבלה גזית גלוב מהתחזקות השקל מול מטבעות הפעילות המרכזיים שלה (דולר, דולר קנדי ואירו), שגרר ירידה של 7.5% בהכנסות הרבעון, ל-1.25 מיליארד שקל. בנטרול שינויי מט"ח, הכנסות אלה משקפות צמיחה של כ-3%. בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה נותרו הכנסות גזית גלוב ללא שינוי מהותי, ברמה של 3.87 מיליארד שקל.

השפעות שינויי המט"ח משכו בדוחות כלפי מטה גם את הרווח הגולמי הרבעוני, שנחלש ב-6.5% ל-889 מיליון שקל. אחרי ירידה רבעונית של 75% בהיקף שערוך הנכסים, שהסתכם ב-113 מיליון שקל, הרווח התפעולי שלה ירד ב-20% ל-1.1 מיליארד שקל.

הפרמטרים התפעוליים של גזית גלוב ממשיכים להראות עוצמה, עם צמיחה של כ-4% ב-FFO (תזרים מזומנים מפעילות שוטפת) הרבעוני ל-147 מיליון שקל. גזית גלוב מחזיקה קרוב ל-600 נכסים ברחבי העולם, בשטח בנוי להשכרה של כ-6.7 מיליון מ"ר, הרשומים בשווי של יותר מ-75 מיליארד שקל בספריה. הונה העצמי עומד על 8.2 מיליארד שקל.

מתחילת השנה גייסו חברות הקבוצה 2.6 מיליארד דולר, מסכום זה גייסה גזית גלוב בבורסה המקומית 1.3 מיליארד שקל בהנפקות אג"ח, וכחצי מיליארד שקל באמצעות הנפקת מניות.

רוני סופר, מנכ"ל החברה, הוסיף: "אנו מסכמים רבעון טוב שבו רשמנו עלייה של 3.4% בתזרים מנכסים זהים, הודות להמשך הצמיחה בכל הטריטוריות שבהן אנו פעילים. ה-FFO שמר על רמתו הגבוהה, על אף ההיחלשות המשמעותית של שערי החליפין".

עוד אמר סופר, כי "אנחנו ערוכים היטב לממש את אסטרטגיית ההשקעות שלנו ולנצל הזדמנויות עסקיות בשווקים שבהם אנו פועלים ובשווקים חדשים". בשוק ההון ממתינים לעדכונים בעניין זה. באקסלנס ציינו היום, כי "החברה בשלה להמשך התרחבות על-ידי ביצוע של רכישה נוספת משמעותית", ובפסגות ציינו כי "החברה מחפשת השקעה גדולה נוספת, להערכתנו במערב אירופה".

תוצאות גזית גלוב
 תוצאות גזית גלוב