לקראת פיצוץ במו"מ על הסדר החוב בצים?

חילוקי דעות בין החברה לנציגות האג"ח על רקע סירובן של חברות בבעלות משפחת עופר לוותר על חובות של צים כלפיהן ■ נציגות האג"ח: "מדובר בנושא מהותי מבחינתנו. לא יעלה על הדעת שהצדדים הקשורים לא יתרמו את חלקם להסדר"

בסדרת הפגישות שנערכו השבוע בברצלונה בין חברת הספנות צים שמקבוצת החברה לישראל, לנושיה, ובכלל זה בנקים זרים, בעלי מספנות ונציגות מחזיקי האג"ח, עלו חילוקי דעות בין נציגות האג"ח לחברה העלולים להביא לפיצוץ המשא ומתן. כך נודע ל"גלובס".

ככל הנראה חילוקי דעות אלו עלו על רקע סירובן של חברות בבעלות משפחת עופר לוותר על חובות של צים כלפיהן. בהמשך לכך הודיעה נציגות מחזיקי האג"ח לחברה שללא תרומה משמעותית מהצדדים הקשורים (חברות פרטיות בבעלות משפחת עופר ואודי אנג׳ל) אין בסיס להמשך המו"מ על הסדר החוב.

עם זאת מקורבים למו"מ מצד החברה ציינו בפני "גלובס", כי דווקא חלה התקדמות במו"מ ביומיים האחרונים, ואף היה נראה כי הצדדים נכונים לויתורים הדדים, זאת על מנת להשלים במהרה את הסדר החוב השני שפקד את חברת הספנות בארבע השנים האחרונות.

מנציגות האג"ח נמסר: "מדובר בנושא מהותי מבחינתנו. לא יעלה על הדעת שהצדדים הקשורים שנהנו מדמי חכירה מנופחים הגבוהים משמעותית ממחירי השוק לא יתרמו את חלקם להסדר בעוד שמאיתנו מבקשת החברה לעשות ויתורים כואבים".

מוקדם יותר החודש, פורסם כי החברה לישראל, החברה האם של צים, הביעה נכונות להזרים מאות מיליוני שקלים לחברת הספנות, במסגרת הסדר החוב.

לצים חוב עתק המסתכם בכ-3 מיליארד דולר, מתוכו 775 מיליון דולר הם חוב שאינו מובטח כלל, ובו נכלל חוב של כ-376 מיליון דולר למחזיקי האג"ח. 1.8 מיליארד דולר הם חוב מובטח חלקית, בעיקר לבנקים זרים מממנים, ו-390 מיליון דולר הם חוב מבוטח בעיקר למספנות.