מייסד אופיס דיפו בישראל: "הרשת איבדה את עצמה לדעת"

צחי פישביין, שייסד את השלוחה של אופיס דיפו בישראל ופרש מניהולה ב-2008: "אופיס דיפו הייתה רשת מובילה - ולא קמה רשת אחרת שהפילה אותה. הספקים תמכו בה עד הרגע האחרון, הלקוחות תמכו בה עד הרגע האחרון. אז מה קרה?"

צחי פישביין, שייסד את השלוחה של רשת אופיס דיפו בישראל ופרש מניהולה ב-2008, התראיין אתמול (ד') לתוכנית "רשת כלכלית" בהגשת שרון כידון. פישביין טען בראיון כי אמורות לצוץ שאלות קשות בנוגע לנפילת הרשת בישראל.

לדברי פישביין, "ב-2008, כשעזבתי את הרשת, היא הרוויחה עשרות מליונים. זו הייתה רשת שהלקוחות אהבו אותה, שהייתה דוגמה לשירות, רשת שהעובדים היו צוות שאהב את הרשת, שהייתה לו תשוקה, שבשבילו אופיס דיפו הייתה בית-ספר.

"כשהאמריקאים קנו את הרשת, זה לא מספיק שהשם היה שם אמריקאי. הם בעצם יושבים בפלורידה. מי שניהל את החברה היה הנהלה מקומית, הנהלה שהתחלפה, העבירו את כל ההנהלה הקודמת מתפקידה - ובעצם איבדו את התורה שבעל-פה, איבדו את ה-DNA, איבדו את הערכים, איבדו את מה שהייתה היכולת שלנו להוביל את השוק.

"רשת אופיס דיפו הייתה רשת מובילה - ולא קמה רשת אחרת והפילה אותה. הרשת הזאת איבדה את עצמה לדעת. זאת שאלה באמת מעניינת איך יכול להיות שרשת מובילה, רווחית, איבדה את עצמה לדעת. איך היא הגיעה למצב הזה? לא בא איזה מאיים שאיים עליה. לא באה איזו רשת שלקחה את מקומה. הספקים תמכו בה עד הרגע האחרון, הלקוחות תמכו בה עד הרגע האחרון".

בנוגע למחירים בשוק הציוד המשרדי, הוסיף פישביין: "ברגע שיוצא שחקן כזה גדול, כנראה שהמחירים לא יהיו בתחרות כמו שהיו קודם. יכול להיות שהמחירים יעלו".