המכרז ייפתח: צה"ל בוחן המשך ההסכם עם סלקום

מכרז הסלולר השני בגודלו בישראל המסתיים ב-2015 צפוי להיפתח - צה"ל מבקש להפחית מחירים

מכרז הסלולר השני בגודלו בישראל ייפתח: כשנתיים לאחר שצה"ל בחר בסלקום כספקית השירותים הסלולריים שלו, דורש הצבא להיכנס למשא-ומתן כבר עכשיו על החוזה המסתיים ב-2015, כדי להפחית מחירים.

החוזה בין הצדדים נקבע ל-3 שנים, ויש בו אפשרות להארכה. ואולם בשל המצוקה התקציבית בצה"ל, כל החוזים מול הספקים עוברים ריענון, ולכן נעשתה פנייה לסלקום כדי להתחיל לדבר כבר עכשיו על המחירים העתידיים.

נזכיר כי מכרז הסלולר הגדול ביותר הוא מכרז החשכ"ל לעובדי המדינה.

החוזה של צה"ל מול סלקום נחשב קשוח מבחינת המחירים שהוצעו בו, ונערך ממש סמוך לתחילת התחרות בסלולר וכניסת גולן טלקום והוט מובייל לשוק. לאחר כניסת החברות החדשות אמר מקור צבאי בכיר כי חרף הורדת המחירים שבאה בעקבותיה, הרי שהצבא עדיין סמוך ובטוח שהעסקה כדאית מבחינתו.

המחירים שסלקום הציעה במכרז היו 5.1 אגורות לדקת שיחה, 0.3 אגורות להודעה כתובה (sms) ו-70 אלף מכשירים סלולריים שיינתנו לאנשי הקבע.

הזכייה של סלקום במכרז עוררה ספקות האם מדובר במחיר כלכלי בכלל, משום שמעבר למחירים הנמוכים שהחברה הציעה ועלות ציוד הקצה, גם ההשקעות שנדרשה לעשות בעיבוי הכיסוי בבסיסי צה"ל הייתה אמורה לעלות לא מעט כסף, וסיכומו של עניין רווחיות העסקה, אם ישנה כזו, מוגבלת מאד.

בחודשים האחרונים רואים בצה"ל שמחירי הסלולר יורדים אף מתחת למחירי הכניסה של החברות החדשות במאי 2012, ולכן הגיעו למסקנה כי ניתן להשיג מחירים טובים יותר.

כזכור, גולן טלקום נכנסה עם 99 שקל לחבילת תקשורת, והוט מובייל נכנסה עם 89 שקל לחבילת סלולר. כיום נמכרות חבילות ב-59 שקל לחודש - מעבר לחודשי החינם שניתנים ללקוחות - ולכן מבחינת הצבא זו הזדמנות לבחון את ההסכם מחדש.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "החוזה מול חברת סלקום עתיד להסתיים באפריל 2015. בשבועות הקרובים עתידים לשבת נציגי משרד הביטחון וצה"ל אל מול נציגי החברה בכדי לבחון את המשך ההתקשרות".

מסלקום נמסר כי החברה אינה מנהלת את עניינה העסקיים מעל דפי העיתון.