אורנשטיין קבע: ההצעות באי.די.בי - למקצה שיפורים

אורנשטיין אישר היום לאלשטיין ובן משה להעלות את הצעתם המשותפת ■ כל קבוצת משקיעים תהיה רשאית להגיש הצעה משופרת עד יום שני הקרוב ■ ההכרעה הסופית תינתן על-ידי ביהמ"ש ב-15.12

עוד יום של תהפוכות בקרקס הסדר החוב של קונצרן אי.די.בי. שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין קיבל היום (ה') את עמדות הצדדים בנוגע למתן דחייה בלו"ז שנקבע להסדר החוב בחברה, וזאת בשל הצעתם המשותפת של קבוצת דולפין, בראשות אדוארדו אלשטיין, וקבוצת אקסטרא הולדינג של מוטי בן משה.

מהתגובות שהוגשו לאורנשטיין עולה רוב לתמיכה בדחייה, זאת בעוד שהמומחה הכלכלי והמשקיף החיצוני בחברה מטעם ביהמ"ש, אייל גבאי ועו"ד חגי אולמן, בהתאמה, אף הסכימו על לו"ז חדש, הקובע כי על המציעים במכרז להגיש עד יום שני הקרוב את הצעתם המשופרת להשקעה בקונצרן, ב-2.12 יתקיימו אסיפות אג"ח מקדימות, ב-8.12 אסיפת נושים מכרעת שבה ייקחו חלק הבנקים, ואילו ההכרעה הסופית תינתן על-ידי ביהמ"ש ב-15.12, כלומר דחייה של עשרה ימים מהיעד המקורי שקבע אורנשטיין.

אורנשטיין קיבל את הלו"ז של גבאי ואולמן. כל קבוצת משקיעים תהיה רשאית להגיש הצעה משופרת עד יום שני הקרוב. הצדדים יהיו רשאים להגיש הסתייגויות עד יום שלישי, 26/11, וחוות דעתו של גבאי בנוגע להצעות המשופרות תוגש עד יום חמישי הבא, 28/11.

באי.די.בי שבראשות נוחי דנקנר (שהגיש הצעת השקעה יחד עם אלכסנדר גרנובסקי) התנגדו כמובן לבקשה, ומציינים כי "כל מהלכי המציעות האחרות (אשר למרבה הצער זוכים לתמיכת הנאמנים) נועדו להכשיל בצורה מכוונת ומגמתית, ובחסות הנאמנים, את תהליך ההצבעה באסיפות המקדימות. גם הם, כמו החברה, קיימו שיחות עם גורמים שונים בשוק ההון, ומבינים שהצעת החברה עתידה לזכות (וככל הנראה אכן זכתה) ברוב מוחץ".

בשל קבלת הדחייה בלו"ז, בוטלו למעשה ההצבעות שהתקיימו בימים האחרונים על-ידי מחזיקי האג"ח, וייערכו הצבעות חדשות, שבהן יוצגו הצעתם המשותפת של אלשטיין ובן משה, וסביר להניח הצעה משופרת גם מצד קבוצת גרנובסקי-דנקנר. במילים אחרות, ייצא לפועל הליך של תמחור בין המציעים על השליטה באי.די.בי.

נאמני אגח אידיבי אחזקות: "אנו שמחים על החלטת בית המשפט, החלטה שתומכת למעשה בבקשתנו. מטרתנו היא להגיע להסדר שיטיב עם הנושים. משכך אנו תקווה שהמציעים כולם ישפרו את הצעתם בהתאם ללוחות הזמנים שקבע בית המשפט."

נציגי משפחת מנור התפטרו

אמש ננעלו הצבעות מחזיקי האג"ח על הסדר החוב בחברה, וזאת כאשר כל הנאמנים, פרט לחברת קלדן מסדרה ד', נמנעו עד כה מלספור את קולות המצביעים, מתוך ציפייה למתן החלטת השופט בנושא ההצעה המשותפת. מסתמן כי נכון לעתה לא מתקיים הרוב הנדרש של 75% לאף אחת משלוש קבוצות ההשקעה שהגישו הצעות השקעה באי.די.בי.

התפתחות נוספת בגזרת אי.די.בי הגיעה אמש עם התפטרות נציגי משפחת מנור, מבעלות גרעין השליטה בקונצרן (כ-12%), מדירקטוריוני החברה והחברות הבנות. יצחק מנור הודיע על התפטרותו מדירקטוריוני אי.די.בי אחזקות, דסק"ש וכור, ואילו בנו - דורי מנור - הודיע על התפטרותו מדירקטוריון אי.די.בי פתוח. שניהם כיהנו בדירקטוריונים של חברות אלו כעשר שנים בממוצע.

"במהלך השנה האחרונה חשתי כי תרומתי כחבר דירקטוריון הולכת ופוחתת", כתב יצחק מנור במכתב ההתפטרות, והתייחס להסדר החוב שבו נמצאת החברה מול נושיה, שאותו הגדיר כנמצא בשלב "הישורת האחרונה". עוד הוסיף, כי "לפי כל אחת מההצעות שהוגשו, החברות שאני קשור אליהן לא יהיו עוד חלק מגרעין השליטה בחברה, אשר תועבר לידיים אחרות, ולכן איני רואה טעם בהמשך חברותי בדירקטוריון החברה".

משפחות מנור ולבנת, שותפותיו של דנקנר לרכישת השליטה באי.די.בי, נמצאות זה זמן בדרכן החוצה מגרעין השליטה. לאחרונה חתמו השתיים על הסדר פשרה בתביעה נגזרת שהוגשה בגין חלוקת הדיבידנדים של אי.די.בי אחזקות, שלפיו יזרימו כ-74 מיליון שקל לקופת החברה, השרויה בימים אלה בעיצומו של הסדר חוב. 55 מיליון שקל מסכום זה יינתנו במזומן, והיתרה באמצעות מניות אי.די.בי אחזקות, שאותן רכשו המשפחות במסגרת ההנפקה בשנת 2012 (שזכתה לכינוי "הנפקת החברים של דנקנר").