פירון: חידוש החינוך המקצועי - יעד אסטרטגי של ישראל

שר החינוך אמר את הדברים במסגרת כנס התעשיינים ■ ראש אכ"א, האלופה ברביבאי פנתה לתעשיינים: תקלטו את אנשי הקבע המפוטרים

"אנחנו רואים בחידוש החינוך המקצועי והטכנולוגי בישראל יעד אסטרטגי בשנים הקרובות", הצהיר היום (ו') שר החינוך, הרב שי פירון במסגרת הופעתו לפני תעשיינים במסגרת הוועידה המתקיימת באילת. לדברי פירון "חברה שמחנכת לכך שכולם יהיו מנהלים - מחנכת להשחתה מוסרית. לא כולם יכולים, מתאימים וראויים להיות מנהלים. חברת מופת, שאליה כולנו צריכים לחתור ולשאוף, לא צריכה להתבייש לומר את המילים 'פועל ייצור'".

מנתונים שהוצגו בכנס עולה כי כ-80% מבין התעשיינים בישראל מדווחים על קושי בגיוס של עובדים מקצועיים. זאת, בעיקר על רקע המחסור במסגרות הכשרה מתאימות ודעיכת החינוך המקצועי בשלושת העשורים האחרונים.

לדברי השר פירון, האחריות על החינוך המקצועי בישראל צריכה לעבור ממשרד הכלכלה למשרד החינוך: "אני לא רוצה לנהל כאן וויכוח פוליטי בנושא. אבל יש שורה ארוכה של דברים שביקשתי שיוציאו מאחריות משרד החינוך. עם זאת, התחום של חינוך מקצועי וטכנולוגי- חייב להיות במשרד החינוך", אמר.

השר פירון, שהציג את עיקרי הרפורמה שהוא מתכוון להוביל בקרוב בתחום החינוך המקצועי במסגרת ראיון שהעניק לפני שבועות אחדים ל"גלובס", אמר לתעשיינים כי בחודשים האחרונים נפתחו ברחבי הארץ 6 בתי ספר מקצועיים. הוא הוסיף וציין כי בשנים הקרובות ייפתחו רבים נוספים.

ראש אגף כוח-אדם בצה"ל, האלופה אורנה ברביבאי, אמרה בהופעתה לפני התעשיינים כי "הקדמה הטכנולוגית מצריכה יותר כח אדם מיומן - והתהליך להעצמתו נעשה יותר ויותר מאתגר". לדבריה, "יש בישראל אוכלוסיות שלמות שלא מגיעות לצבא, ונעדרות גם מהתעשייה, מהמדע ומטכנולוגיה. 26% מהתלמידים שלומדים היום בכיתה א'- הם מהמגזר החרדי 35% מכלל הנשים בישראל לא מתגייסות בטענה שהן דתיות וברור לכולנו שזה לא כך".

טרם סיימה את נאומה, פנתה האלופה ברביבאי לתעשיינים ואמרה: "אני עוסקת בימים אלה בתהליך פיטורים מאד כואב בצבא. אני קוראת לכם לאמץ אליכן בחום את אלה שנאלצים להשתחרר משורות הצבא. מדובר באנשים טובים ומיומנים, שיהיו נכונים לעבוד". בתקופה הקרובה עתיד צה"ל להשלים את פיטוריהם של מעל 4,000 אנשי קבע וזאת- על רקע הקיצוצים הנרחבים בתקציב הביטחון.