425 מיליון אירו שלא ישחקו במונדיאל

בחרנו 16 שחקנים מהיקרים ביותר בכדורגל העולמי שלא הצליחו להעפיל עם נבחרותיהם לטורניר בברזיל; ביניהם: בייל, לבנדובסקי, וכמובן איברהימוביץ'

עולם הכדורגל הצטער בשבוע שעבר על "אובדנו" של זלאטן איברהימוביץ': החלוץ ונבחרתו, שבדיה, הפסידו בשלב הפלייאוף של מונדיאל 2014 לפורטוגל - ולכן לא ישתתפו בטורניר שיתקיים הקיץ בברזיל. אבל השחקן הנפלא של פ.ס.ז' הוא ממש לא הכוכב היחיד שנשאר בחוץ.

מרשימה אקראית של 11 שחקנים שבנינו, לפי מערך קלאסי של 4-4-2, מתברר כי יש כוכבים רבים נוספים מהטופ של הכדורגל האירופי שייאלצו לצפות בגביע העולמי מהבית, לאחר שלא הצליחו להיכנס עם הנבחרות שלהם לרשימת 32 המדינות המאושרות. חלקם - מהשחקנים היקרים ביותר בעולם.

בשער ניתן להציב את פטר צ'ך, הצ'כי של צ'לסי, שהשווי שלו מוערך ב-25 מיליון אירו על-ידי אתר transfermarkt. בהגנה: ברניסלב איבנוביץ' (צ'לסי ונבחרת סרביה, 22 מיליון אירו), דניאל אגר (ליברפול ודנמרק, 18 מיליון אירו), נבן סובוטיץ' (דורטמונד וסרביה, 20 מיליון אירו) ודויד אלאבה (באיירן מינכן ואוסטריה, 32 מיליון אירו).

רביעיית קישור של נבחרת "שאר העולם" דמיונית שכזאת, עשויה לכלול את ארון ראמזי (ארסנל ונבחרת ווילס, 13 מיליון אירו), ויקטור ווניימה (סאות'המפטון ונבחרת קניה, 13 מיליון אירו), ארדה טוראן (אתלטיקו מדריד ונבחרת וטורקיה, 24 מיליון אירו), וכמובן גארת בייל (נבחרת ווילס, מוערך ב-80 מיליון אירו).

בחוד, מלבד איברהימוביץ' ששווה כיום כ-30 מיליון אירו, אפשר להוסיף את רוברט לבנדובסקי מדורטמונד, שמוערך ב-39 מיליון אירו.

עוד כמה שמות בולטים שייעדרו מהמונדיאל לאחר שנבחרותיהם לא העפילו לטורניר, הם מארק האמשיק (נאפולי וסלובקיה, 40 מיליון אירו), הנריק מחטריאן (דורטמונד, 26 מיליון אירו), נורי שאהין (דורטמונד וטורקיה, 11 מיליון אירו), מירקו ווצ'יניץ' (יובנטוס ומונטנגרו, 21.5 מיליון אירו) ואלכסנדר קולארוב (מנצ'סטר סיטי וסרביה, 11 מיליון אירו).

עם הרשימה הזאת כמובן אפשר להמשיך ועוד ועוד, אבל במידה ועוצרים עם 16 השחקנים שהוזכרו כאן - מתקבל סגל שחקנים חזק ומרשים, שהשווי הכולל שלו עומד על כ-425.5 מיליון אירו.