אפריקה ישראל דוחה מכירת נכס בפלורידה ב-37 מיליון דולר

הסיבה: הגוף המיועד לממן את העסקה "זקוק לפרק זמן נוסף להסדרת נושאים שונים הדרושים לשם העמדת המימון"

אפריקה ישראל דוחה השלמת מכירת זכויותיה בנכס בפלורידה תמורת 37 מיליון דולר. החברה הודיעה היום (א') בדיווח לבורסה כי מועד השלמת העסקה נדחה לסוף השנה בשל סוגיות מימון.

מדובר בנכס לשימוש למגורים, מלונאות, קמעונאות ועוד, הממוקם בפלורידה והכולל, בין היתר, מלון בן 56 חדרים וכן 14 יחידות דיור. החברה הודיעה לראשונה על מכירת הנכס בשלהי אפריל וכבר אז ציינה כי ההשפעה ממכירת הנכס על הדוחות הכספיים שלה אינה מהותית.

"בהמשך להודעת הרוכש, לפיה הגוף המיועד לממן את תשלום התמורה בעסקה זקוק לפרק זמן נוסף להסדרת נושאים שונים הדרושים לשם העמדת המימון, נחתמה בין הצדדים תוספת נוספת להסכם, במסגרתה הוסכם שהמועד האחרון להשלמת העסקה יידחה עד ל-31.12.2013", נכתב בהודעה החברה.

אפריקה מעדכנת גם שהרוכש הגדיל את סכום הפיקדון בנאמנות ב-5 מיליון דולר נוספים (מעבר לסכום הפיקדון של 2.25 מיליון דולר שכבר הועבר לידי המוכרת בעבר ולא יוחזר). התוספת לסכום הפיקדון תוחזר לרוכש אם העסקה לא תושלם.

עוד הוסכם כי בכפוף לתנאים מסוימים אפריקה תהיה רשאית להעמיד לרוכש (או לתאגיד קשור אליו) מימון של 2 מיליון דולר לתקופה של שנה, שיובטח בערובה. נוסף על כך, בעת השלמת העסקה יזוכה הרוכש ב-1.5 מיליון דולר מתוך סכום התמורה, אם זו תסתכם ב-36 מיליון דולר.