גאדג'טים: נוקיה לומיה 925 - ווינדוס פון מוצלח אך יקר

בדומה לסמארטפונים הקודמים בסדרת לומיה, גם הדגם הזה מתומחר במחיר גבוה מדי, שיפגע מאוד בסיכויי ההצלחה שלו ■ קיימים סמארטפונים של המותגים הגדולים בשוק במחירים נמוכים יותר, רמת חומרה גבוהה ומערכות הפעלה בשלות יותר

מערכת ההפעלה הסלולרית ווינדוס פון 8 של מיקרוסופט מתקשה מאוד לתפוס נוכחות בשוק הישראלי, למרות שבעולם מצבה הרבה יותר טוב. ברבעון השלישי של השנה זינק נתח השוק שלה בעולם ב-156% מ-2% ל-3.6% (על-פי נתוני חברת המחקר IDC). למרות שמדובר במערכת הפעלה טובה, חסרות לה המון אפליקציות ישראליות ובינלאומיות. ווייז ואינסטגרם נחתו בימים האחרונים בחנות, אבל עדיין אי אפשר למצוא אפליקציות של בנקים מקומיים, חנייה או אפילו את המשחק קנדי קראש. מהסיבה הזו, הלומיה 925 שהושק לאחרונה בארץ כמחליפו של ה-920 הוא מוצר שצריך להתחרות בענקיות כמו אפל, סמסונג ו-LG עם ידיים קשורות מאחור.

מסך: מסך בגודל 4.5 אינץ' באיכות מוצלחת וברזולוציה של 768 על 1280 פיקסלים (צפיפות פיקסלים של 332ppi) עם זכוכית המציעה מעט הגנה נגד שריטות מסוג גורילה גלאס 2.

חומרה: מכשירי ווינדוס פון מגיעים עם חומרה יחסית חלשה, אבל מדובר במערכת הפעלה שמנצלת אותם עד הסוף ועובדת ללא גמגומים. המעבד הוא כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ. ל-925 יש 1 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 ג'יגה ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. לצערנו, המכשיר הזה לא תומך בטעינה אלחוטית, יכולת שנוקיה שילבה ב-920.

עיצוב ומידות: מהנדסי נוקיה שיפרו בעיקר את העיצוב של ה-925 לעומת ה-920, שהיה כבד במיוחד. המשקל ירד מ-185 גרם ל-139 גרם. גם החומרים מהם עשוי הסמארטפון השתנו, במקום פלסטיק פוליקוברנט, הדגם הזה בנוי מאולמיניום דק יותר. גב המכשיר עדיין עשוי מפלסטיק.

מצלמה: נוקיה מדגישה מאוד בסמארטפונים שלה את נושא המצלמה. ה-925 מגיע עם חיישן 8 מגה פיקסל עם אופטיקה של חברת קרל זייס, מייצב תמונה אופטי, מיקוד אוטומטי ופלאש כפול והרבה אפליקציות המאפשרות לעשות שינויים בתמונות. איכות התמונות במקומות סגורים בינונית ומגורענת. התוצאות באור יום יותר טובות, אבל לא מדהימות.

סוללה: הסוללה לא ניתנת להחלפה, בהספק של 2000 מילי אמפר. למרות זאת, לא צריך לחשוש, מדובר בסוללה חזקה שמחזיקה ללא שום בעיה עד שעות הלילה.

בשורה התחתונה: בדומה לסמארטפונים הקודמים בסדרת לומיה, שהיבואנית יורוקום מביאה לארץ, גם הדגם הזה מתומחר במחיר גבוה מדי, שיפגע מאוד בסיכויי ההצלחה שלו. היבואנית המקומית שוכחת שמול ה-925 עומדים סמארטפונים של המותגים הגדולים בשוק במחירים נמוכים יותר, רמת חומרה גבוהה ומערכות הפעלה בשלות עם הרבה יותר אפליקציות. ספק אם גישה כזאת תשכנע לקוחות להתנסות בווינדוס פון.

מחיר: 2,900 שקל.

ציון: 8.