רשות מקרקעי ישראל שוקלת לתבוע מהרוכלים באילת את עלות הפינוי

הרשות: לאחר סיום מבצע הפינוי נשקול להגיש תביעה כספית נגד הרוכלים בדרישה להחזר העלויות שנגרמו למדינה בעקבות אי-מילוי חלק מפסק הדין, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ששימש להריסת המבנים ופינוי ההריסות

סוף לדוכני הרוכלים בטיילת של אילת: לאחר שהשבוע החלו הרוכלים לפנות את תכולת 72 הדוכנים במתחם הבלתי חוקי, החלו הבוקר (ב') מפקחי רשות מקרקעי ישראל בהריסת הדוכנים הבלתי חוקיים ובפינוי ההריסות מהשטח באמצעות ציוד מכני כבד - כך נמסר היום מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

עוד נמסר מרמ"י כי לאחר סיום המבצע תשקול הרשות, בהתייעצות עם פרקליטות המדינה, הגשת תביעה כספית כנגד הרוכלים בדרישה להחזר העלויות שנגרמו למדינה בעקבות אי-מילוי חלק מפסק הדין, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי ששימש להריסת המבנים ופינוי ההריסות.

במהלך היום פורקו חיבורי הדוכנים לחשמל ולמים על-ידי חברת החשמל והעירייה, והחלה עבודת ההריסה, במסגרתה נהרסו כבר למעלה ממחצית הדוכנים, וכבר פונו חלק מההריסות, במבצע המתנהל על-ידי מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל ובליווי המשטרה.

מבצע ההריסה יסתיים ככל הנראה מחר (ג') בשעות הערב. בסיומו של מבצע הפירוק תיפתח לציבור רצועת חוף באורך 450 מ"ר.

ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת קרקע ברשות מקרקעי ישראל, מסר היום: "אין ספק כי הרוכלים לא מילאו את פסק הדין במלואו כפי שהיה עליהם לעשות. לפי פסק הדין היה עליהם לפנות את השטח באופן מלא ולהחזיר אותו לקדמותו, אך הם פינו רק את תכולת הדוכנים והותירו לרשות מקרקעי ישראל להרוס את רוב מבני הדוכנים ולפנות את ההריסות והפסולת, בעלות ניכרת לקופה הציבורית. אנו נשקול צעדים משפטיים במטרה להחזיר לקופת המדינה את העלויות, כי קרקעותיו וממונו של הציבור אינם הפקר.

"לשמחתנו, בינתיים הפינוי מתנהל בקצב הרצוי, למרות אתגרי הבטיחות הנובעים מפירוק מבנים על טיילת שהולכים בה עוברים ושבים. בכך מגיע לסיומו מאבק משפטי שניהלה המדינה במשך עשור בבתי המשפט כדי שהטיילת תשמש למטרה הציבורית לשמה הופקעה".

לאחר סיום פינוי כל הדוכנים, תסתיים למעשה סאגה משפטית מרובת-שנים, במהלכה תבעה המדינה את הרוכלים על השימוש במקום. חלק מבעלי הדוכנים יעברו למתחם חדש אותו תקים עיריית אילת במיקום אחר בטיילת.