אקסטרים ריאלטי הישראלית מגייסת 10 מיליון דולר

אחרי האקזיט של פריים סנס בתחילת השבוע, חברת אקסטרים ריאלטי הפועלת גם היא בתחום מצלמות התנועה, מגייסת ■ הטכנולוגיה של החברה מאפשרת ליצרניות מחשבים לשלב טכנולוגיית תנועה באמצעות מצלמה דו ממדית רגילה

חברת אקסטרים ריאלטי (XTR) הישראלית סיימה סבב גיוס של 10 מיליון דולר המחולק על-ידי קרן השקעות אמריקנית - מרקר, אשר יובל שחר הוא אחד השותפים שלה (חצי מההשקעה בסבב הזה). החצי השני מגיע מתחום האלקטרוניקה לצרכנים.

מדובר בחברה אותה לא הסכימו לחשוף באקסטרים ריאלטי, שהופכת למשקיעה אסטרטגית וגם תשתמש בטכנולוגיה של החברה במוצרים שיפנו לשוק הפרטי וגם לאבטחה. המוצרים האלו יגיעו לשוק בתחילת 2014.

הטכנולוגיה של אקסטרים ריאלטי מאפשרת ליצרניות מחשבים לשלב טכנולוגיית תנועה, באמצעות מצלמה דו ממדית רגילה, הנמצאת כבר היום במחשבים, כך שהלקוח לא צריך לרכוש מצלמה תלת ממדית יקרה יותר, בשביל לשלוט בצורה הזו במחשב.

לפני כשנה הודיעה החברה על שילוב טכנולוגיית התנועה שלה במחשבי סמסונג. החברה הדרום קוריאינית, מאפשרת בדגמים שכבר קיימים בשוק וגם נמכרים בישראל שליטה במחשבי All In One (מחשבים הכוללים יחידה אחת, המרכזת את כל חלקי החומרה במסך) באמצעות תנועת הידיים, מבלי שהמשתמש צריך לבצע את אותם פעולות בעזרת העכבר או המקלדת.

אקסטרים ריאלטי פועלת באותו ענף אליו שייכת חברת פריים סנס הישראלית שנמכרה בתחילת השבוע לאפל בכ-350 מיליון דולר. מדובר בתחום שזוכה כבר תקופה ארוכה להתעניינות. אינטל שרואה בתחום הזה כאסטרטגי רכשה שתי חברות ישראליות, עומק ו-InVision. סיוה השקיעה ב-EyeSight.

על פי הערכות חברות המחקר, ב-2017 יגיע שוק זיהוי המחוות לכ-4 מיליארד דולר, יותר מפי 4 לעומת 2013, רק 35% מההכנסות בשוק יגיעו מקונסולות המשחקים (לעומת 80% כיום).

אקסטרים ריאלטי הוקמה ב-2005 היא מעסיקה 35 עובדים ומחזיקה משרדים בהרצליה פיתוח. בחודש ינואר השנה מונתה לתפקיד מנכ"לית החברה שרית פירון, שהייתה לפני כן סמנכ"לית הכספים של חברת Kenshoo האמריקנית.

אקסטרים ריאלטי גייסה כבר 24 מיליון דולר בארבעה סבבים, כאשר המשקיעים בה הם טקסס אינסטרומנטס (TI), לארי ג'ואפי, המדען הראשי ומשקיעים פרטיים. כספי הגיוס הנוכחי ישמשו את החברה להמשך ההשקעה בתחום המולטימדיה בגיימינג, כאשר בחודש הקרוב אקסטרים ריאלטי מתכננת לצאת עם שישה משחקים לאייפד וגם עם ערכת פיתוח (SDK) לבניית משחקים לאנדרואיד. עוד תחום שהחברה עוסקת בו הוא האבטחה, כאשר היא מציעה זיהוי זיהוי של האדם על-ידי מצלמות ואנליזה של התנועות שלו.

"מאז שהפכנו את ערכת הפיתוח שלה לציבורית עבור מפתחים, אנחנו רואים שחברות מפתחים וחברות אבטחה ששילבו או נמצאים בתהליך של הטמעת התוכנה במוצרים שלהם", אומרת פירון. "ההשקה החדשה תאפשר לנו גם לפנות לשווקים חדשים".