HP זכתה במכרז לתפעול מערכת נט המשפט בהיקף 100 מיליון שקל

ההסכם בין HP והנהלת בתי המשפט נחתם ל-4 שנים, עם אופציה להאריך את ההתקשרות עד ל-12 שנים

‎‎חברת ‏HP‏ היא זו שתספק בשנים הקרובות שירותי תפעול, תחזוקה ופיתוח למערכת הממוחשבת "נט המשפט" של הנהלת בתי המשפט - כך החליטה אתמול (ג') הנהלת בתי המשפט, בתום מכרז שאליו ניגשו 4 חברות.

היקף המכרז והתקבולים שישולמו לחברה הזוכה נאמד ביותר מ-100 מיליון שקל, על פני 4 שנים, ואולם במסגרת המכרז יש אופציה להאריך את ההתקשרות עד ל-12 שנים.

‏חברתHP ‎‏ אמורה לתת מענה למכלול שירותים, ובהם תחזוקה ופיתוח של יישומי המערכת, שירותי אירוח ותפעול חוות הפיתוח של מערכת בתי המשפט. כמו כן, מתוכננת פעילות מתואמת ושיתוף-פעולה עם ספק התשתיות בתפעול מערכת "נט המשפט".

בהנהלת בתי המשפט אומרים כי מכרז היישומים מהווה אתגר בעל חשיבות רבה. "הנהלת בתי המשפט הובילה את הכנת המכרז בסיוע חברת 'דור טכנולוגיות מידע' בתחומי ה-‏IT‏, ובחודש אוגוסט 2012 פורסם המכרז. במכרז הותוו היעדים המחשוביים של מערכת המשפט, ונקבעו שורה של כלים שיאפשרו לנהל את מערכות המחשוב בראייה אינטגרטיבית, תוך עמידה בסטנדרטים ורמות איכות גבוהות. אחת המטרות המרכזיות במכרז היא קבלת שירות הניתן למדידה ועמידה בהסכם רמת השירות תוך שיפור מתמיד".

‏‎‎קשיים ותקלות

‏‎‎לאורך השנים שבהן פועלת מערכת "נט המשפט" בבתי המשפט השונים, היא נתקלה בקשיים רבים וגרמה לשורת תקלות בניהול דיונים, כתיבת פרוטוקולים וביצוע פעולות משרדיות יומיומיות בכלל בתי המשפט.

כיום פועלת המערכת בכלל בתי המשפט, למעט בית המשפט העליון, המופעל על-ידי מערכת מחשובית נפרדת.

בימים האחרונים שוב הורגשה האטה בעבודת המערכת, שגרמה לשופטים רבים לנהל פרוטוקולים באמצעות תוכנת WORD בנפרד ממערכת "נט המשפט".

‏מתברר כי לאור קשיים שבהם נתקל המכרז, נאלצה הנהלת בתי המשפט, באופן חריג, לשלם לחברות שניגשו להתמודד במסגרתו. הנהלת בתי המשפט אישרה עובדה זו, והודיעה כי "נקטנו שני צעדים יוצאי דופן במגזר הממשלתי כדי לעודד את התחרות ולהגביר את השקיפות. צעד אחד התמקד בקיום כנס וימי עיון למציעים. ימי העיון כללו עשרות שעות של לימוד, הדרכה וסיורים בבתי המשפט, מתוך מטרה לחשוף את המורכבות והחשיבות של מערכת 'נט המשפט' למציעים הפוטנציאליים במכרז. הצעד השני הוא תשלום תמורה למציעים בגין השתתפות במכרז. בסופו של דבר התמודדו במכרז 4 חברות, מהן, כאמור, נבחרה חברת ‏HP‏".

‏בהנהלת בתי המשפט ציינו כי קיימת שביעות-רצון מהפעילות של 3 החברות הנותנות כיום את השירות: נס, ‏IBM‏ וטלדור. במהלך בחינת ההצעות היה מאבק צמוד בהיבטים האיכותיים שהוצעו, והזכייה הוכרעה לאחר שיקלול ההצעות הכלכליות.

הנהלת בתי המשפט נערכת לצאת בקרוב בפרסום מכרז לתפעול ותחזוקה לתשתיות המחשוב של בתי המשפט. בכך תשלים הנהלת בתי המשפט את קבלת השירותים המנוהלים של מערכות התקשוב. ‏‎‎‏