ארדן יוצא לאירופה כדי ללמוד את נושא שיתוף הרשתות

לקראת האישור לאיחוד רשתות סלולריות: ארדן יוצא בראש משלחת לאירופה המשלחת הלימודית-מקצועית תורכב מצוות בינמשרדי ואמורה לכלול גם נציג מרשות ההגבלים

משלחת בראשות שר התקשורת גלעד ארדן יוצאת לביקור מקצועי בשבדיה ואנגליה, כדי ללמוד לעומק את נושא שיתוף האתרים הסלולריים. ארדן ישתתף רק בביקור בשבדיה ולאחר מכן המשלחת תמשיך לאנגליה. המשלחת שיוצאת בקרוב נוסעת במסגרת החלטתו של ארדן להקים צוות בינמשרדי שיבחן לעומק את נושא שיתוף האתרים הסלולריים.

הצוות יכלול בכירים ממשרד התקשורת, וכן יכלול נציגים מרשות ההגבלים ומשרד האוצר, וייתכן שאף ממשרדים אחרים. המטרה של ארדן היא לגבש מדיניות לפיה יצומצמו מספר הרשתות הסלולריות בישראל בדור הרביעי לעד שלוש רשתות, ולפיכך נדרש איחוד בין כמה רשתות. השאלה הגדולה היא איך מבצעים זאת ואיזו רמת שיתוף אתרים נדרשת בין המפעילים, על מנת שלא תהיה פגיעה בתחרות.

נוכחותו של נציג רשות ההגבלים העסקיים בביקור היא בעלת חשיבות גדולה מכיוון שחוץ מהסכמתו של ארדן לאיחוד רשתות, הסמכות נמצאת בידי רשות ההגבלים שהיא גוף אוטונומי לטוב ולרע, ששוקלת שיקולים שלא תמיד זהים לשיקולים ששוקל משרד התקשורת. לכן, ארדן רוצה שההחלטה על צמצום הרשתות תהיה החלטה בינמשרדית.

נדגיש שוב כי הנושא של צמצום הרשתות לא פותר את בעיית הקמתן של אנטנות סלולריות במדינת ישראל. זו סוגייה שמתערבבת בתוך הסיפור הגדול של הקמת הרשתות המשותפות. עדיין יש הכרח לפתור את בעיית הקמת הרשתות שכן איחוד הרשתות יכול אמנם להקל על המפעילים, אבל מכיוון שהם יידרשו בדור הרביעי בסלולר להקים אתרים רבים נוספים, גדולים וקטנים כאחד, ישנו הכרח חיוני לפתור את הבעיה שלמרבה הצער שרי התקשורת במדינת ישראל בשנים האחרונות לא רצו לפתור.