מעורר עניין: פורמט "הכוכב הבא" נמכר גם להונגריה

בתום העונה של "הכוכב הבא" בישראל, צוות התוכנית ייצא לייעץ להפקה בארה"ב

"הכוכב הבא" ממשיך במכירות בחו"ל: הפורמט של זכיינית ערוץ 2 קשת וטדי הפקות יעלה גם בהונגריה. ל"גלובס" נודע כי הפורמט נמכר לערוץ TV2 ההונגרי, מהערוצים המסחריים המובילים בהונגריה, שנמצא בבעלות ענקית התקשורת הגרמנית פרוזיבן1.

בזאת מצטרפת הונגריה לרשת ABC בארה"ב, ערוץ M6 הצרפתי, ערוץ Rossiya 1 הרוסי, חברת ההפקות האיטלקית מקבוצת Sony Pictures Television, ערוץ RTL הגרמני וכן חברת ההפצה Nordisk Film TV, חברת-בת של Banijay, אחת מחברות ההפצה הגדולות בעולם שרכשה את הפורמט עבור מדינות סקנדינביה.

ובישראל, שידורה של העונה הראשונה של הפורמט קרוב לסיומו. 4 תוכניות נותרו עד לסוף העונה, כשהגמר צפוי להיות משודר ב-24 בדצמבר.

פרט לפורמט החדש, שכלל לראשונה בטלוויזיה שילוב של הצבעת הגולשים בזמן אמת ומסך מתרומם, התמודדה הפקת התוכנית גם עם פרשת אייל גולן, שהביאה להשעייתו של הזמר הבכיר מכס השיפוט ולקטטות בלתי פוסקות בין השופטים הקיימים ובין השופט החדש מוקי, דני ניב. לצד זה עלתה במקביל "אקס פקטור" של הזכיינית רשת, שהשיגה נתוני צפייה גבוהים יותר.

עם זאת, בקשת תכננו מראש את אורכה של העונה, ועם סיומה ייצא צוות התוכנית לייעץ להפקה האמריקאית המתבשלת. עד כה שודרו 19 תוכניות מתוך 23 המתוכננות, והחל מהשבוע הבא - שלב רבע הגמר - התוכנית תעבור לשידור פעם בשבוע.

בתוכנית הגמר ישתתפו 4 פיינליסטים. רייטינג העונה החולפת, עד כה, היה גבוה ויציב, והוא עומד על 33.2% צפייה בקרב משקי-בית יהודיים, ועד כה נעשו כ-8.7 מיליון הצבעות באפליקציה מתחילת העונה.

על-פי הערכה, את התוכנית תחליף על המסך "מאסטר שף" כעוגן השידורים המרכזי של קשת.