הסטארט-אפ שמחבר תיירים למדריכי טיולים מקומיים

AnyRoad זוכה למחמאות אפילו ממריסה מאייר

כחובבי טיולים, הגיעו האחים ג'ונתן ודניאל יפה לסין הרחוקה כדי לחוות קצת מהחומה הגדולה המפורסמת. הבעיה היא שבכל מקום ששאלו והתעניינו כולם הפנו אותם לאותו חלק פופולרי ועמוס תיירים של החומה, אבל הם התעקשו לחפש קצת אותנטיות בקילומטרים הרבים של החומה הארוכה.

רק לאחר חיפושים מעמיקים, הצליחו להגיע למדריך טיולים מקומי שלקח אותם לאזור אחר בחומה, שבו הם היו האנשים היחידים ותיירים כנראה מעולם לא הגיעו לשם. החוויה הייתה מיוחדת, אבל הבעיה היא שלאותו מדריך לא היה אתר אינטרנט, כדי שהשניים יוכלו לחזור אליו בביקור נוסף בעתיד או יוכלו להפנות אליו את חבריהם המבקרים בסין.

כך נולד הרעיון של AnyRoad, סטארט-אפ שמטרתו לאפשר למדריכי טיולים ברחבי העולם להציע את מרכולתם על-גבי האינטרנט. הפלטפורמה של AnyRoad מאפשרת לכל מדריך טיולים לפתוח לעצמו בחינם עמוד באתר, ומשם לנהל את ההזמנות ואת מערכת התשלומים. הפן הכספי מאפשר למדריך לקבל תשלומים מכל מקום בעולם. החברה מאבטחת את הליך התשלום, כך שהמדריך מקבל את הכסף רק לאחר הטיול בפועל. במידה שהלקוח לא מרוצה מהטיול, הוא מקבל את כספו בחזרה מהחברה, כשזו מעבירה בכל מקרה תשלום גם למדריך.

מנתוני AnyRoad עולה, כי לפחות מ-10% ממדריכי הטיולים בעולם יש אתר אינטרנט ופחות מ-1% מהם מאפשרים תשלום אונליין. "רובם מסתמכים על העברות כספים בינלאומיות או פשוט עובדים עם מזומן", מסביר דניאל. לדבריו, ההכנסות של מדריכים שיש להם נוכחות אונליין גבוהות ב-20% לעומת מי שעובד רק עם מספר טלפון וכתובת מייל. "בגלל שניתן לחפש ולאתר אותו באינטרנט, אז יש לו יותר לקוחות פוטנציאליים", הוא מסביר.

על אף שמם היהודי, הם אינם ישראלים והחברה שהקימו לא מחזיקה משרדים בארץ, אך עיקר הפעילות מגיעה מישראל וברשימת המשקיעים שלהם כמה שמות ישראליים, בהם שני מנכ"לים שמכרו את החברה שלהם לפייסבוק: גיל הירש, ממייסדי face.com, ורן מקבי, ממייסדי snaptu. בנוסף, משקיעה בחברה הקרן entree capital של הישראלי אבי אייל, ומייעץ לחברה גיא שחורי, מנהל מיזמים אסטרטגיים וחדשנות ב-eBay.

באתר רשומים 450 מדריכים ו-900 סוגי טיולים. השוק העיקרי של החברה הוא ישראל והיא פועלת גם בניו-יורק, סן פרנסיסקו, לונדון, טוקיו ובריו דה ז'נרו, כשהתכנון הוא להגיע לעוד 15 ערים עד הקיץ הבא. האתר זמין רק באנגלית, אבל בחברה מתכוונים להרחיבו לתשע שפות נוספות תוך שנתיים.

שני האחים השיקו את האתר בגרסת בטא בתחילת השנה, ובאופן רשמי באפריל, כשהשוק שאליו הם פונים - מדריכי טיולים מקצועיים - מגלגל 16 מיליארד דולר בשנה.

החברה שיתפה פעולה השנה עם מלון ריץ' קרלטון בסן פרנסיסקו, כדי לעזור לו לייצר טיולים קולינריים סביב אוכל והיא מקיימת שיחות נוספות עם רשתות בתי מלון ועיריות.

החברה גם הספיקה כבר לזכות בתחרות Startup Idol של מגזין "פורצ'ן", שם אחת השופטות, מנכ"לית יאהו מאריסה מאייר, פרגנה ואמרה: "אני אוהבת את הרעיון ואת העובדה ששני המייסדים מטיילים בעצמם ומכירים את האזורים שמומלצים באתר".