פספסתם את העליות? כדאי שתבחנו את 3 קרנות הסל הללו

דיוויד פאביאן, מנכ"ל בחברת FMD Capital Management, ממליץ על 3 קרנות סל (ETF), שלהערכתו מגלמות פוטנציאל אפסייד גבוה

המדדים המרכזיים בוול סטריט טיפסו לגבהים חדשים בשבועות החולפים. מדד ה-S&P 500 והדאו ג'ונס כבשו שיאים חדשים, בעוד מדד הנאסד"ק ננעל שלשום מעל הרמה הפסיכולוגית של 4,000 נקודות, לראשונה מאז שנת 2000, וגם אתמול המשיך בהתקדמות.

משקיעים רבים שנשארו עם המזומנים מחוץ לשוק וראו את השוק מטפס לגבהים, הרגישו תסכול רב. דיוויד פאביאן, מנכ"ל בחברת FMD Capital Management, ממליץ על 3 קרנות סל (ETF), שלהערכתו עדיין מגלמות פוטנציאל לאפסייד גבוה.

1. חברות ערך בסקטור הטכנולוגיה - פאביאן טוען כי חברות הערך בסקטור הטכנולוגיה, שמחלקות דיבידנדים, לא נהנו מגל העליות האחרון של מניות הטכנולוגיה ועדיין מגלמות בתוכן פוטנציאל משמעותי לעליות. אם אתם מעוניינים "לרכב" על המניות הללו, פאביאן ממליץ על קרן הסל TDIV, המכילה קרוב ל-90 חברות טכנולוגיה המחלקות דיבידנד. מכפיל הרווח של קרן הסל הזו עומד על 14.87, נמוך בהרבה ממכפיל הרווח בסקטור הטכנולוגיה.

2. מניות בינ"ל - פאביאן טוען כי חברות רבות מחוץ לארה"ב שיפרו את הרווחיות שלהן בצורה ניכרת אך המניות שלהן עדיין מתומחרות בחסר. לכן, הוא מממליץ על קרן הסל iShares MSCI EAFE Minimum Volatility (סימול: EFAV). קרן הסל הזו יכולה להעניק לכם גישה להשקעה בכ-180 חברות מחוץ לארה"ב שהמחזורים והתנודיות שלהן נמוכים בהרבה מחברות דומות בארה"ב. EFAV נוקטת באסטרטגיה של משקל יתר על מניות בבריטניה, שוויץ ויפן.

3. הזדמנויות גלובליות - פאביאן ממליץ בנוסף על קרן הסל SPDR SSGA Global Allocation (סימול: GAL). קרן זו מנוהלת באופן אקטיבי ונוקטת באסטרטגיה של השקעה במגוון רחב של חברות מחוץ לארה"ב, בסקטורים שונים ובשילוב של חברות המחלקות דיבידנדים, אג"ח וחברות בעלי פרופיל סיכון גבוה יותר. הפורטפוליו של קרן הסל מורכב כעת מ-70% מניות ו-30% אג"ח, עם משקל יתר על חברות גלובליות.