קידוח "תמר" הקפיץ את רווחי קבוצת דלק ברבעון השלישי

הרווח התפעולי של קבוצת דלק זינק בכ-30% והסתכם ב-555 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-428 מיליון שקל ברבעון המקביל ■ ירידה של כ-3% בהכנסות

הכנסות קבוצת דלק ברבעון השלישי של שנת 2013 הסתכמו בסך של כ-9.64 מיליארד שקל ורשמו ירידה של כ-3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות בכ-9.93 מיליארד שקל. כך דיווחה הבוקר החברה, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה.

הרווח התפעולי של קבוצת דלק זינק בכ-30% והסתכם ב-555 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-428 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הגידול ברווח התפעולי נובע בעיקר מהתחלת מכירות תמר ומפעילות הגז הטבעי.

הרווח הנקי של קבוצת דלק, המיוחס לבעלי המניות, הסתכם ברבעון בכ-70 מיליון שקל, לאחר הוצאות מס חד פעמיות כתוצאה מהגידול הצפוי בשיעור מס החברות בישראל בסך של כ-100 מיליון שקל וזאת לעומת רווח נקי של כ-93 מיליון שקל ברבעון המקביל (אשר הושפע בעיקר מהתוצאות החיוביות שהיו לדלק ארה"ב ברבעון המקביל).

קבוצת דלק הודיעה על חלוקת דיבידנד של 70 מיליון שקל לבעלי מניותיה בגין תוצאות הרבעון השלישי.

מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד ציין כי "החלטת הקבוצה להתמקד בתחום חיפושי הגז והנפט נותנת את אותותיה ובכוונתנו להמשיך באסטרטגית המיקוד בעסקי הגז תוך צמצום רמת המינוף החברה ואנו עדים להתעניינות הולכת וגוברת מצד מדינות וגופים בינלאומיים בשיתופי פעולה עם הקבוצה בתחום הגז".

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2013 הסתכמו בכ-28.3 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 28.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי מתחילת השנה הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל לעומת 900 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי זינק בכ-157% והסתכם בכ- 625 מיליון שקל לעומת 243 מילין שקל בתקופה המקבילה.