בעקבות תחקיר "גלובס": מנהל אגף הדיג מועבר מתפקידו

חיים אנג'וני ממשיך להחזיק בתפקיד הממונה על חוק ההתיישבות עם סמכויות ענישה‏ ■ המשרד יוציא מכרז לאיוש התפקיד, במטרה לשקם את אגף הדיג, שסבל משברים חמורים בשנים האחרונות

כמעט שנתיים אחרי שהוכרז על הדחתו, מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות, חיים אנג'וני, מועבר מתפקידו ויסיים את כהונתו בשבוע הבא - כך הודיע השבוע משרד החקלאות. המשרד יוציא מכרז לאיוש התפקיד, במטרה לשקם את אגף הדיג, שסבל משברים חמורים בשנים האחרונות.

בתחקיר "גלובס" (מוסף ‏G‏ - ‏‎4.11.10‎‏), שבעקבותיו נפתחה חקירה של מבקר המדינה, נמצא שאנג'וני קיבל מארגון הקיבוצים המגדלים דגים בבריכות סביב הכנרת, עשרות אלפי שקלים בכל שנה, לטובת "ניוד" הרכב שלו. אנג'וני סייע לקיבוצים במימון אמצעי הברחה של קורמורנים זוללי דגים מהבריכות שלהם. המבקר קבע, שקבלת הכסף מהקיבוצים "מעמידה את אנג'וני במצב של ניגוד עניינים".

במאי 2011 פרסם המבקר דוח קשה על מחדלי ניהול משק הדיג בכנרת, שבו אומתו ממצאי תחקיר "גלובס". בדוח היתה התייחסות אישית חמורה במיוחד לאנג'וני, ונקבע: "אנג'וני נושא באחריות להידרדרות במצב הכינרת". אנג'וני גם חשוד שמסר למבקר נתונים כוזבים, והמבקר קבע, כי "התמונה שהציג... אינה מדויקת".

אנג'וני מונה השבוע לתפקיד מנהל אגף חדש במשרד החקלאות, שיעסוק בניהול משברים. הפורום המשפטי למען ארץ ישראל טוען, כי המכרז נתפר עבור אנג'וני ולא התנהל על פי הכללים הראויים.

למרות דוח המבקר, אנג'וני ממשיך להחזיק בתפקיד הממונה על חוק ההתיישבות, האחראי על מניעת שימושים חורגים בקרקע ובמים בסקטור החקלאי, ויש לו סמכויות אכיפה וענישה. המחזיק הפורמלי בתפקיד הוא שר החקלאות עצמו, והסמכויות הואצלו לאנג'וני באמצע 2012.