לומיה 1020 החל להימכר בארץ: מצלמה מעולה, מחיר מופרז

הסמארטפון החדש של נוקיה מגיע עם מצלמה בעלת חיישן 41 מגה פיקסל המספקת תמונות מוצלחות, מערכת ההפעלה היא ווינדוס פון 8, והמסך בגודל 4.5 אינץ' ■ המחיר: 3,800 שקל

יורוקום, היבואנית הרשמית של נוקיה החלה למכור היום (א') את סמארטפון הדגל שלה - לומיה 1020. המכשיר יימכר בתג מחיר גבוה במיוחד: 3,800 שקל דרך רשתות מכשירי הסלולר וגם דרך אתר החברה.

עיצוב: הלומיה 1020 עשוי מחומרי פלסטיק פוליקוברנט והוא נעים מאוד למגע. המשקל שלו לא קל - 158 גרם והעובי עומד על 10.4 מ"מ, לא מדובר בסמארטפון דק במיוחד, כאשר הבליטה של עדשת המצלמה מייצרת מראה קצת מגושם. מצד שני, העדשה היא הדבר המייחד את הדגם הזה.

ממשק: ה-1020 פועל על ווינדוס פון 8, מערכת הפעלה טובה אבל כזו שסובלת ממחסור באפליקציות. רק לאחרונה אפליקציית הניווט ווייז ושיתוף התמונות אינסטגרם הגיעו אליה.

מצלמה: ה-1020 מתגאה במצלמה עם חיישן של 41 מגה פיקסל, מדובר בנתון שבהחלט נותן את אפקט הוואו. בפועל המצלמה מייצרת תמונה אחת ב-38 מגה פיקסל בפורמט 4:3 או 34 מגה פיקסל בפורמט 16:9.

בנוסף היא משלבת תמונה גם ב-5 מגה פיקסל אותה אפשר לשתף מהמכשיר דרך שירותי ההודעות והרשתות החברתיות. תוצאות הצילום מוצלחות ביחס לסמארטפון, הצבעים חיים והתמונות יוצאות טוב גם במקומות סגורים, בעיקר בזכות הפלאש קסנון המשולב כאן. גם בלילה רמת הגרעון נמוכה. ממשק המצלמה גם בנוי היטב עם אפשרות לשחק עם הגדרות שונות כמו מהירות צמצם, רגישות, בהירות ואיזון הלבן.

חומרה: הדגם הזה מגיע עם מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון
ונפח אחסון פנימי של 32 ג'יגה ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. הלומיה 1020 עובד בצורה חלקה. טעינה אלחוטית אין בדגם הזה. המסך בגודל 4.5 אינץ' באיכות מוצלחת עם מיגון מסוג גורילה גלאס 3 של חברת קורנינג.

באג: במהלך השימוש במכשיר סבלנו מבאג רציני, שהופיע מדי פעם וגרם למכשיר להציג מסך תקוע ולא להגיב עד שעשינו אתחול. הדבר התרחש במהלך שיחות. קשה לנו להצביע אם מדובר בבעיה במכשיר הספציפי שלנו או משהו יותר גורף. אולם נציין שהיחידה אותה קיבלנו לסקירה הגיעה מהיבואן הרשמי - יורוקום, שטענה בפנינו כי מדובר במכשיר תקין.

סוללה: הסוללה מחזיקה עד שעות הלילה, כאשר ההספק שלה עומד על 2,000 מיליאמפר. אחד הדברים שהפריעו לנו שהמכשיר מתחמם יחסית מהר.

בשורה התחתונה, הלומיה 1020 הוא סמארטפון מוצלח עם מצלמה מצויינת. אז איפה הבעיה? המחסור באפליקציות והמחיר הגבוה במיוחד, שכנראה יגרום גם למי שממש רוצה להתנסות בסמארטפון הזה ללכת לקנות אנדרואיד או אייפון ואולי גם לחסוך קצת ולהוסיף מצלמה קומפקטית. עד שהיבואן המקומי לא יהפוך את המכשירים של לנוקיה לנגישים יותר מבחינת המחיר, אנחנו מתקשים לראות איך הם יהפכו לפופולריים יותר.

מחיר: 3,800 שקל.

ציון: 8.