מגזין בנקאות בינ"ל: מזרחי-טפחות - "בנק השנה בישראל"

מגזין "THE BANKER": "במקביל לגידול במאזן, מזרחי-טפחות שמר על שליטה מוקפדת בתחום ההוצאות – מה שמסייע לו לשמור לאורך הזמן על מעמדו כבנק היעיל בישראל"

מגזין הבנקאות "THE BANKER", הבוחר מדי שנה את רשימת הבנקים המצטיינים בעשרות רבות של מדינות ברחבי עולם, הכריז על בנק מזרחי-טפחות "בנק השנה בישראל לשנת 2013". גביעי ההצטיינות למזרחי-טפחות וליתר הבנקים הזוכים, הוענקו בסוף השבוע בטקס חגיגי שהתקיים בלונדון.

הכרזתו הנוכחית של המגזין מצטרפת לשורה ארוכה של פרסי הצטיינות שקיבל מזרחי-טפחות בשנים האחרונות מעיתונים ומגזינים בינלאומיים, ובהם ה"גלובל-פייננס", "יורומאני" ו"THE BANKER" עצמו.

בנימוקים שהובילו אותם לבחור במזרחי-טפחות, מציינים בין היתר עורכי המגזין היוקרתי היוצא לאור בלונדון, כי הצמיחה המואצת של הבנק ב-2012 באה לביטוי הן בגידול של 8% בנכסים והן בהתרחבות של 7.8% בתחום האשראי, וכל זאת תוך הגעה לתשואה להון גבוהה יחסית של 13.1% - בהשוואה לתשואה להון שנעה בין 3.8% ל-10.1% שהציגו הבנקים האחרים.

"במקביל לגידול במאזן, מזרחי-טפחות שמר על שליטה מוקפדת בתחום ההוצאות - מה שמסייע לו לשמור לאורך הזמן על מעמדו כבנק היעיל בישראל, עם יחסי יעילות של 58% - נמוך משמעותית מארבעת הבנקים המתחרים, שהציגו אשתקד יחסי יעילות של 74-65 אחוז", כתבו עורכי המגזין.

מנכ"ל הבנק, אלדד פרשר, מסר כי "ההכרה הבינלאומית שמקבלים הישגי הבנק אינה מפתיעה. כבר שנים שמשקיעים, אנליסטים ועיתונאים כלכליים בחו"ל מודעים היטב להישגיו של מזרחי-טפחות ולעובדת היותו הבנק הצומח, הרווחי והיעיל ביותר בישראל".