בעקבות דוח ביקורת: נעצרה הארכת מינוי בכיר בחברת החשמל

חברים בדירקטוריון חברת החשמל מנעו הארכת כהונת הסמנכ"ל עקב דוח ביקורת פנימי שעסק במעורבותו במינוי בכיר בוועד למשרת אמון בהנהלת החברה ■ חברת החשמל: הנושא יוכרע בוועדת הביקורת ולא בתקשורת

הנהלת חברת החשמל "משכה" ברגע האחרון את בקשתה מהדירקטוריון לאשר את הארכת כהונתו של סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה, יצחק (איקה) יכין. כפי שנחשף ב"גלובס", חברת החשמל מבקשת להאריך את כהונתו של יכין, שהגיע לגיל פרישה, בחצי שנה עם אפשרות להארכה בחצי שנה נוספת.

הבקשה מעוררת מורת רוח בקרב עובדים רבים בחברה לאחר שכמעט כל הבקשות הדומות שהגישו עובדים לפני גיל פרישה נדחו בנימוק שעליהם לפנות את מקומם "לטובת הדורות הבאים". בחברת החשמל טענו בתגובה כי הישארותו של יכין בתפקיד חיונית להצלחת המגעים לרפורמה בחברה.

ואולם בישיבה סוערת של ועדת המשנה של הדירקטוריון לענייני ארגון ומשאבי אנוש שנערכה באמצע השבוע שעבר התברר להנהלת החברה כי היוזמה מעוררת התנגדות משמעותית בדירקטוריון. את ההתנגדות הובילה חברת הדירקטוריון עו"ד שלומית ברנע פארגו המשמשת גם היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה.

ל"גלובס" נודע כי ברקע ההחלטה ממצאים חמורים לכאורה נגד יכין שמופיעים בטיוטת דוח ביקורת פנימית שכתב מבקר הפנים היוצא של החברה, יגאל הראל. הראל שהודיע לאחרונה במפתיע על סיום תפקידו בינואר הקרוב הפיץ להערות המבוקרים טיוטת הדוח העוסקת בהליכי המינוי של מוטי לוי, מראשי ועד העובדים, לתפקיד האחראי על קשרי משקיעים, במסגרת היחידה החדשה לרגולציה, תקשורת וקשרי ממשל בראשות אורן הלמן. על המינוי נמתחה בעבר ביקורת בטענה כי נעשה ללא מכרז. לוי, הנחשב למקורב ביותר ליו"ר הוועד מיקי צרפתי, לא פרש מהוועד לאחר מינויו, למרות שמשרתו מחייבת מידת אמון רבה במיוחד מצד הנהלת החברה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל פועלת בשקיפות מלאה. מדובר בטיוטה ראשונית של דוח ביקורת שהועברה לתגובות המבוקרים. מאחר ומדובר בטיוטה ראשונית בלבד, יש להתייחס בזהירות המתחייבת מהמסקנות לכאורה. הדלפת הטיוטה לתקשורת היא חמורה ומהווה ניסיון להטיל רפש ודופי במבוקרים, מבלי שניתנה להם הזכות הבסיסית לתגובה ובהחלט ייתכן שהמסקנות בדוח הסופי יהיו הפוכות. ההוגנות וגם החוק מחייבים התייחסות לדוחות סופיים, לאחר דיון בוועדת הביקורת של הדירקטוריון ולא לאחר דיון תקשורתי".