"ילד כאפות"? עומרי חיון דורש מאייל גולן - שלם פיצוי והתנצל

בלוגר הרכילות שיגר לגולן מכתב התראה לפני תביעה, בו הוא דורש 300 אלף שקל פיצוי והתנצלות על שכינה אותו "ילד כאפות" ו"אדם שכל החיים סבל מאנשים"

עומרי חיון מאיים על הזמר אייל גולן - חדול מההכפשות כנגדי, שלם לי פיצוי והתנצל, או שאגיש נגדך תביעה. חיון שיגר הבוקר (א') לגולן מכתב התראה לפני תביעה, בו הוא דורש מגולן 300 אלף שקל פיצוי וכן התנצלות פומבית על כך שכינה אותו "ילד כאפות" ו"אדם שכל החיים שלו סבל מאנשים".

דרישה זו מציב חיון באמצעות עו"ד יותם וירז'נסקי ממשרד דרורי-וירז'נסקי-אורלנד, לצורכי פשרה בלבד. חיון מאיים כי אם לא ייענו דרישותיו, הוא יגיש כנגד הזמר תביעה בגין הוצאת דיבה, הסתה, פגיעה בשמו הטוב ולשון הרע. כתב התביעה יוגש בתוך 7 ימים לבית המשפט.

חיון, בעל בלוג הרכילות העצמאי, עלה לכותרות כאשר שחשף את שמו של אייל גולן כ"זמר המפורסם" שנחשד בקיום יחסי מין עם קטינות, למרות צו איסור הפרסום שהוטל על פרטי הנחקרים בראשית הפרשה.

בתגובה, פרסם גולן בעמוד הפייסבוק שלו פוסט בו כתב: "לכל מעריציי ולאנשים שאוהבים אותי.. אני רואה את רצח האופי שעשה לי עומרי חיון, אבל לא צריך להתייחס לבן אדם שכל חייו סבל מאנשים, ילד כאפות שבקרוב אסגור לו את האתר, מבטיח".

בעקבות "הדברים הפוגעניים, המבזים והמשפילים", כותב בא-כוחו של חיון, קיבל חיון איומים על חייו. עוד הוא כותב כי "מרשו לא יכול לעבור לסדר היום על הפרסומים הפוגעניים ועל האיומים הממשיים המופנים אליו בעקבות ההסתה".

עוד צוין בהתראה לפני התביעה כי בעוד חיון, כעיתונאי בידור מוכר, סיקר את הפרשה בצורה ראויה ואף ציין כי מדובר בחשדות בלבד כנגד גולן - שונות ההתבטאויות של גולן, אשר "התיר את חרצובות לשונו ופתח במתקפה חסרת מעצורים כנגד חיון, תוך שהוא מנצל את מעמדו כדמות ציבורית ומנסה (בהצלחה) להשפיע על הציבור בישראל ולבזות את חיון, להשפיל אותו ולפגוע בו לעיני כולי עלמא".

עו"ד יותם וירז'נסקי ממשרד דרורי-וירז'נסקי-אורלנד, המתמחה בדיני לשון הרע וקניין רוחני ומייצג את עומרי חיון, מסר כי "הטענות שמופנות כנגד מרשי הן בבחינת עורבא פרח. אדם שהוא דמות ציבורית, כדוגמת 'זמר מפורסם', אינו יכול לבוא ולטעון כי דברים שפורסמו אודותי, מהווים לשון הרע - קל וחומר כשההתייחסות לדברים אלה היא כאל חשדות בלבד.

"מרשי הוא כתב בידור, וככזה הוא אמון על פרסום ידיעות בזמן אמת. האינטרנט אינו מוגדר כ'כלי תקשורת' רגיל. גם בית המשפט העליון קבע לאחרונה כי 'יש מקום לדעה כי בעידן האינטרנט לא יהיה בהוצאתו של צו כדי למנוע ממידע על-אודות הפרשה להפוך במהרה לנחלת הכלל'. לכן, מכלול ההגנות הקיימות בחוק איסור לשון הרע ובחוקים אחרים קמות לזכות מרשי, ואין בליבו כל חשש מניהול הליכים משפטיים בעניין, הגם שהם מיותרים".

נזכיר כי ביום חמישי האחרון פורסם כי גולן מאיים לתבוע את עומרי חיון, לאחר שזה חשף את שמו בזמן שבית המשפט הטיל צו איסור פרסום על הפרשה. עוד פורסם כי גולן מאיים גם בהגשת תביעת לשון הרע נגד שדרני "רדיו ללא הפסקה" שי גולדשטיין ודרור רפאל, בטענה כי בשורה של התבטאויות בתוכניתם הם הוציאו את דיבתו של גולן, השתמשו כלפיו בביטויי גזענות ופגעו בשמו הטוב.

עו"ד שי אליאס, המייצג את אייל גולן, מסר בתגובה: "עד עתה לא התקבלה שום תגובה או פנייה ממר חיון או מי מטעמו, למרות שניתנו לו 24 שעות להגיב למכתב שהוצא באמצעותנו בשם מרשנו אייל גולן. מאחר שהוא לא התייחס להאשמות החמורות כלפיו, בכוותנו להגיש תביעה נגדו בגין הנזקים הרבים שגרם למרשנו. העובדה שמר חיון הוציא דיבתו של אייל גולן רעה והפר צו איסור פרסום, על כל המשמעות החמורה הנובעת מכך, איננה שנויה במחלוקת".