הצעת החוק שתמוטט את הכדורגל הרוסי?

ברוסיה מתנגדים בתקיפות להצעה, שעלתה לבית התחתון של הפרלמנט ודורשת לאסור את ההשקעה המנופחת של חברות ממשלתיות בכדורגל והוקי קרח

הצעת חוק שעלתה על שולחן הפרלמנט ברוסיה בשבוע שעבר שעשויה להזיק באופן ניכר לספורט המקומי. ע"פ ההצעה, שהוגשה בתחילת השבוע שעבר לבית התחתון של הפרלמנט, חברות בבעלות ממשלתית לא יוכלו להזרים כספים למועדוני כדורגל והוקי קרח. זאת בשל ההשקעה המוגזמת של חברות כאלו בספורט, שלא משקפת את הערך המסחרי/פרסומי האמיתי של הסכומים המושקעים. כך על-פי פרסום בסוכנות הידיעות RIA Novosti.

במידה והצעת החוק תעבור, היא עלולה להפוך למכת מוות לכדורגל הרוסי. שלוש מתוך ארבע הקבוצות הגדולות במדינה נמצאות בבעלות של חברות ממשלתיות, בראשן זניט סט. פטרסבורג שנהנית מתמיכה רחבת היקף של ענקית הגז גזפרום. בנוסף, אוליגרכים רבים ששולטים על קבוצות בליגה הרוסית, משקיעים בכדורגל באמצעות החברות שלהן, שלמדינה ישנם אחוזים בחלקן.

להצעת החוק, שעוררה גלים ברוסיה וזוכה באופן טבעי להתנגדות מקיר לקיר בתעשיית הכדורגל המקומית, כולל אצל הקבוצות הקטנות יותר שרובן נהנות מתמיכה ממשלתית כזאת או אחרת - עשויות להיות גם השלכות בינלאומיות: גזפרום, כידוע, היא אחת מהספונסריות המרכזיות של ליגת האלופות בכדורגל, ובנוסף תומכת באופן משמעותי בשאלקה 04 (גרמניה) והכוכב האדום בלגרד (סרביה). במידה וההצעה תעבור, לא ברור האם גזפרום תוכל להמשיך להיות ספונסרית של הקבוצות הנ"ל.