מתמודדת מפתיעה באולימפיאדת 2016: חברת החשמל

בכירים במשטרת ריו ובמנהלת ההקמה של המשחקים האולימפיים ביקרו במתחם ה-Cyber Gym החדש של חברת החשמל כדי להתרשם מיכולותיה בתחום הסייבר

חברת החשמל מעוניינת להתמודד על אבטחת מערכות המחשבים של אולימפיאדת 2016שתיערך בריו דה ז'נרו ברזיל. בכירים במשטרת ריו ובמנהלת ההקמה של המשחקים האולימפיים, ביקרו בשבוע שעבר במתחם ה-Cyber Gym החדש של חברת החשמל כדי להתרשם מיכולותיה בתחום הסייבר.

המתחם, שנחנך בחודש שעבר במרכז ההדרכה של חברת החשמל בחפציבה שבאזור חדרה, אמור לשמש זירת אימונים להגנה מפני איומי סייבר על תשתיות מידע. הזירה מיועדת לשמש להכשרת צוותי בקרה של חברות תשתית ואנרגיה בהגנה על מתקנים אסטרטגיים כמו שדות תעופה, רכבות, תחנות כוח ומתקני מים. במסגרת ההכשרה מתרגלים המומחים בשלוש קבוצות העוסקות בהתקפה, הגנה ונוהל משבר.

בערב "חשמל על הבאר" שנערך בשבוע שעבר, מסר יו"ר חברת החשמל האלוף במיל' יפתח רון-טל נתונים על היקף ניסיונות החדירה לרשתות המחשבים של החברה. רון-טל אמר כי שיא ניסיונות החדירה שנרשם היה 6,000 ניסיונות לשנייה. רון-טל טוען כי הסייבר הופך לאיום העיקרי על ישראל ותופס את מקומם של החיזבאללה והגראדים.