עיריית רמה"ש החליטה לא להדיח את ראש העיר יצחק רוכברגר

זאת נוכח הודעתו כי הוא משעה את עצמו מכל פעילות כראש העיר עד להכרעה במשפטו, ונוכח קידום הצעת החוק להשעיית ראשי ערים שהואשמו בשחיתות ■ גם מועצת עיריית בת-ים תדון בשנית בשאלת הדחתו של ראש העיר שלומי לחיאני

מועצת עיריית רמת-השרון החליטה שלא להדיח את ראש העיר, יצחק רוכברגר, נוכח הודעתו כי הוא משעה את עצמו מכל פעילות כראש העיר עד להכרעת הדין במשפטו, ונוכח קידום הצעת החוק הממשלתית להשעיית ראשי ערים שהואשמו בעבירות שחיתות.

בנוסף, מועצת עיריית בת-ים עתידה להתכנס לישיבה מיוחדת בשבוע הבא, כדי לדון בשנית בשאלת הדחתו של ראש העיר שלומי לחיאני, המואשם גם הוא בעבירות שחיתות.

כך הודיעו בימים האחרונים שתי העיריות לבג"ץ, במסגרת עתירת התנועה לאיכות השלטון כנגד המשך כהונתם של שלושת ראשי הערים המואשמים בעבירות שחיתות - לחיאני, רוכברגר ושמעון גפסו, ראש עיריית נצרת-עילית.

ישיבת מועצת רמת-השרון התקיימה בשבוע שעבר, ובמהלכה מונתה ממלאת-מקום לראש העיר. רוכברגר עצמו הודיע כי בכוונתו "למשוך את ידיו מניהול ענייני העירייה ומכל סממן ציבורי של כהונתו", וכן להאציל את סמכויותיו לסגניתו וממלאת-מקומו.

היועצים המשפטיים של מועצת רמת-השרון מסרו לחברי המועצה חוות-דעת, ובה נקבע כי נוכח ההתפתחויות שאירעו מאז פסק דינו של בג"ץ, שהורה להעביר את רוכברגר מכהונתו לפני הבחירות לרשויות המקומיות, הרי שכל החלטה - בין להעביר את רוכברגר מכהונתו ובין להותירו בתפקיד - תהיה סבירה.

בין ההתפתחויות: בחירתו מחדש לראש העיר על אף כתב האישום נגדו ופסיקת בג"ץ בעניינו; הודעתו על השעיה עצמית עד לתום משפטו; וקידום הצעת החוק הממשלתית המאפשרת השעיית ראש עיר שהואשם בפלילים.

לבסוף הצביעו חברי המועצה ודחו ברוב של 8 נגד 6 את ההצעה להעביר את רוכברגר מכהונתו. במקביל החליטו לבחון שוב את הנושא בתוך חצי שנה.

בד-בבד, מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית, שלפיה ראש עיר המואשם בעבירות שחיתות חמורות יושעה מכהונתו עד לתום משפטו, על-פי החלטת ועדה ציבורית מיוחדת במשרד הפנים.

הצעת החוק, שאותה יזם שר הפנים גדעון סער, אושרה ברוב של 33 חברי כנסת ושני נמנעים. בשבוע הבא תדון ועדת הפנים של הכנסת בהכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

על-פי הצעת החוק, כאשר היא תתקבל, היא תחול גם על ראשי ערים שכתבי אישום נגדם תלויים ועומדים כיום, ולא רק על מקרים עתידיים.

ההצעה קובעת כי ועדה ציבורית בראשות שופט בדימוס תוכל להשעות ראש עיר המואשם בפלילים למשך שנה, ולהאריך את התקופה הזו בשנה בכל פעם. אם ראש העיר יזוכה מאשמה, הוא יוכל לחזור לכהונתו. בנוסף, במהלך 6 החודשים הראשונים להשעייתו יהיה ראש העיר זכאי למחצית שכרו ותנאיו, ולאחר מכן ל-70% מסכומים אלה.