ראש עיריית רמה"ש ישעה את עצמו עד תום המשפט בעניינו

בשבוע שעבר זכה יצחק רוכברגר בכהונה נוספת בראשות העיר, כחודש בלבד לאחר שבג"ץ הורה להדיחו מתפקידו בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו

שבוע בלבד לאחר שנבחר ברוב גדול לכהונה נוספת בראשות עיריית רמת-השרון, צפוי להודיע מחר (ד') ראש העיר יצחק רוכברגר על יציאתו לחופשה, בצל כתב האישום שהוגש נגדו.

מחר יחל משפטו של רוכברגר, המואשם במירמה והפרת אמונים וברישום כוזב. רוכברגר צפוי להודיע כבר בפתח המשפט, בעצת עורך דינו ליאור אפשטיין, על כך שישעה את עצמו עד סוף המשפט. באופן זה מקווים רוכברגר ועורך דינו כי יתאימו את עצמם לרוח בג"ץ, שהורה להדיח את רוכברגר מתפקידו - כחודש בלבד לפני הבחירות לרשויות המקומיות.

בג"ץ לא פסל בהחלטתו את התמודדותו של רוכברגר לכהונה נוספת. "דעתנו אינה נוחה, בפן הציבורי, מהתמודדותו על תפקיד ראש העירייה בבחירות הקרובות, אך בפן המשפטי אין אפשרות למנוע התמודדות כזו", נכתב בפסיקה. הרכב של 7 שופטי בג"ץ קבע כי אם רוכברגר ייבחר לכהונה נוספת, יהיה על מועצת העיר להתכנס בסמוך למועד הבחירות ולהכריע בשאלה האם להעבירו מתפקידו. בבחירות האחרונות זכה רוכברגר ל-56% תמיכה.

חוק ההשעיה: ועדה תקבע את עתיד ראשי הערים

בשבוע הבא יפיץ שר הפנים גדעון סער תזכיר חוק הקובע לראשונה כי ניתן להשעות ראשי ערים נגדם הוגשו כתבי אישום חמורים. על-פי הצעת החוק, במקרה של הגשת כתב אישום תוקם ועדה, בראשות שופט מחוזי בדימוס, אשר תחליט האם כתב האישום מהווה הצדקה להשעיית ראש עיר.

הוועדה תשקול את נסיבות כתב האישום, בהן העבירות המיוחסות לראש העיר, הזיקה שלהן לתפקיד ראש הרשות, מספר האישומים בכתב האישום, משך הזמן שחלף מביצוע העבירה לכאורה ועוד. אם תחליט הוועדה כי כתב האישום אכן מצדיק השעיה - ראש העיר יושעה מתפקידו למשך שנה.

אם בתום שנה לא יסתיימו ההליכים השיפוטיים, תוכל הוועדה להאריך את תקופת ההשעיה. אם יוחלט שלא להאריך את תקופת ההשעיה, יחזור ראש העיר לתפקידו בתום שנה, גם אם טרם הסתיימו ההליכים השיפוטיים נגדו. אם יזוכה, יוכל ראש העיר לשוב לתפקידו.