לא שוחד, כן שחיתות: ראש המועצה המקומית עמנואל יודה בשחיתות במהלך מערכת הבחירות ב-2013

עפ"י הסדר טיעון שנחתם עם עזרא גרשי, הוא יודה כי במהלך מערכת הבחירות שהתקיימו במועצה בשנת 2013 הוא ביצע עבירת שחיתות ואיום, ויגזרו עליו 6 חודשי עבודות שירות • עוד הוסכם כי ייקבע שהיה קלון במעשים, כך שגרשי לא יוכל להתמודד בבחירות ב-7 השנים הבאות

ראש המועצה המקומית עמנואל, עזרא גרשי, יודה בעבירות שחיתות ואיום במהלך מערכת הבחירות לעיריות ב-2013, במקום עבירות שוחד בחירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי - כך הוסכם במסגרת הסדר טיעון שהוגש לבית משפט השלום בכפר-סבא על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

סנגורו של גרשי, עו"ד שרון נהרי, הגיע עם הפרקליטות להסדר הטיעון, בו סוכם על הפחתת האישומים, וכן הוסכם כי גרשי ירצה חצי שנה של עבודות שירות וישלם קנס כספי של 15 אלף שקל. ההסדר וכתב האישום המתוקן, הכולל את העבירות הפחותות, יוצגו מחר (ד') לאישור בית המשפט.

על-פי הסדר הטיעון, גרשי יודה כאמור כי במהלך מערכת הבחירות שהתקיימו במועצה בשנת 2013, הוא ביצע עבירת שחיתות ואיום - עבירה לפי חוק הרשויות המקומיות (בחירות). עוד על-פי ההסדר, על גרשי ייגזרו 6 חודשי מאסר לריצוי, אותם יוכל לרצות בעבודות שירות, וכן מאסר מותנה וקנס.

בנוסף, הצדדים יבקשו במשותף מבית המשפט שיקבע כי במעשיו של גרשי דבק קלון. המשמעות היא, בין היתר, שגרשי לא יוכל להשתתף במערכת בחירות נוספת במשך 7 השנים שלאחר תום ריצוי העונש.

יחד עם גרשי מואשם אדם נוסף תושב היישוב, דמות מוכרת בחסידות חב"ד בעמנואל, שבעניינו קיים צו איסור פרסום, אך הסדר הטיעון נוגע לגרשי בלבד. הפרקליטות מבקשת כעת להסיר את צו איסור הפרסום מעל שמו של הבכיר בחב"ד.

על-פי כתב האישום המתוקן, שהוגש על-ידי עורכי הדין ד"ר יונתן קרמר ושמעון חוג'ה, במסגרת הבחירות המקומיות שהתקיימו במועצה בשנת 2013, גרשי התחייב בהתחייבויות פסולות כלפי הגורם הבכיר מקהילת חב"ד וחברים בסיעת חב"ד המקומית, כדי שבתמורה יגרמו לחברי קהילת חב"ד להצביע עבורו. בין היתר התחייב גרשי בפני הגורם הבכיר להעסקת אנשי חב"ד במועצה בתפקידים בשכר, למתן תמיכות כספיות אסורות ואף להעברת תקציבים שכתוצאה מהם יצמחו טובות הנאה אישיות לבכירי חב"ד.

מהפרקליטות נמסר כי בין שיקולי הפרקליטות להגיע להסדר הטיעון היו העובדה שגרשי שיתף פעולה בחקירתו, הסיר את מועמדותו מהבחירות למועצת עמנואל שהתקיימו בחודש אוקטובר 2018, היה נכון ליטול אחריות על מעשיו בהזדמנות הראשונה ולהודות כי במעשיו דבק קלון. לטענתם, "מדובר בעונש מידתי המשקף את חומרת מעשיו של גרשי מחד, ואת לקיחת האחריות, החרטה אותה הביע את והחיסכון בזמן שיפוטי מאידך".

עו"ד שרון נהרי מסר בתגובה: "למרות שנתפסו צ'קים וכתב הסכם, עזרא גרשי שזוהי הייתה קדנציה שנייה שלו פעל למען כוונות טובות וללא מטרות רווח אישי, ואת זה הצלחנו להוכיח. מעשיו של מר גרשי היו לטובת תושבי עמנואל. אנחנו שמחים על כך שהפרקליטות קיבלה את הטענות שלנו ומוכנה לגמור את הפרשה בעבודות שירות בלבד וקנס כספי".