בוטל הצו שחייב את התקשורת להעביר חומרים למשטרה

הצו נגע לצילומים ממחאת הבדואים בצומת חורה והוא בוטל בעקבות התנגדות חברות החדשות 2 ו-10

המשטרה משכה היום (ג')את הצו שהוציאה ובו דרשה מכל כלי התקשורת להמציא "כל תיעוד למהומות בצומת חורה והסביבה ביום ה-30 בנובמבר". משיכת הצו הגיעה בעקבות ביקורת קשה מצד כלי התקשורת שמחו על מה שנראה היה כניסיון פסול לעשות שימוש בעבודת התקשורת לצורך חקירת המשטרה.

מוקדם יותר היום הגישו התנגדות לבית משפט השלום חברות החדשות של הערוצים 2 ו-10. חדשות 10 עשו זאת באמצעות עורכי-הדין פז מוזר, איילת בן חיים, טל ליבליך, וליאת ברגמן-רביד ואילו חדשות 2 באמצעות עורכי-הדין ישגב נקדימון ודקלה בירן.

חדשות 10 כינו את הצו, "בלתי מידתי, שאינו נפוץ במקומותינו, אשר הופך את כלי התקשורת למעין שלוחה של היחידה החוקרת. ניסוחו של הצו הוא מקיף וגורף. אלא שהמשטרה לא פירטה מי הם אותם 'כל כלי התקשורת' וכך בעצם קיבלה היחידה החוקרת צו פתוח לפנות לכל עיתון, ערוץ, צלם עצמאי, עיתונאי אשר כותב בלוג, כדי לקבל חומרים. מדובר במצב לא טבעי, שאסור שיתקיים אלא בנסיבות חריגות ביותר שאינן מתקיימות בעניינו".

עוד נכתב בהתנגדות, כי "המשטרה מבקשת להפוך את כל כלי התקשורת במדינת ישראל לזרועה הארוכה של היחידה החוקרת... מדובר בהיפוך כמעט הזוי של היוצרות - המשטרה היא זו שאמורה לחקור חקירות ממוקדות ולחפש את הראיות ורק משכלו כל הקיצין ואין באפשרותה לחקור את הפשע הנטען בלא עזרה מצד שלישי - במקרה זה כלי התקשורת, רק אז תפנה היחידה החוקרת לקבל החומרים. המשטרה כלל לא החלה בפעולות חקירה, והחקירה מצויה בשלב ראשוני ביותר".

בהתנגדות של חדשות 2 נכתב, כי "עמדת החברה היא כי זכותה לחיסיון עיתונאי משתרעת גם על תוכן המידע שנאסף על-ידי העיתונאים שלה במסגרת העבודה השוטפת, וכי בנסיבות העניין זכותה לחיסיון עיתונאי על המידע הגולמי שבידיה, גוברת ועדיפה על האינטרס הקיים לכאורה בהליך החקירה שכאן. חקירת האירועים שהתרחשו בצומת חורה, אינה מסוג האירועים החריגים המצדיקים את הפגיעה הקשה והגורפת בחופש הביטוי והעיתונות".