מדליית זהב של ג'סי אוונס מברלין 1936 הועמדה למכירה פומבית

מדובר במדליה האחרונה של האתלט מ"אולימפיאדת הנאצים", אחרי שיתר שלוש המדליות בהן זכה אבדו; ההערכות: תימכר במיליון דולר

אחת ממדליות הזהב שבהן זכה האתלט האמריקאי ג'סי אוונס במשחקים האולימפיים ברלין 1936 הועמדה למכירה פומבית באינטרנט. מדובר על אחת מארבע המדליות בהן זכה אוונס, מגדולי האתלטים בכל הזמנים, ב"אולימפיאדה הנאצית", ולמעשה גם המדליה האחרונה שנותרה אחרי שיתר שלוש המדליות אבדו.

אוונס נכנס לספרי ההיסטוריה בין היתר בזכות ההקשר של הזכייה שלו במדליות - אתלט אפרו-אמריקאי שסבל מאפלייה על רקע גזעי בארה"ב, שהצליח לרשום את הניצחונות בברלין במשחקים שבהם השתמש אדולף היטלר כמפגן כוח לתעמולה הנאצית לעליונות הגזע הארי.

אוונס זכה בארבע מדליות במקצועות: ריצת 100 מטר, ריצת 200 מטר, קפיצה למרחק ושליחים 4X 100 מטר. אוונס נפטר ב-1980, בגיל 67, אחרי מאבק במחלת הסרטן.

מי שהחזיק במדליה האחרונה שנותרה והעמידה למכירה הוא ביל רובינסון, כוכב הקולנוע ומי שהיה חברו של אוונס ואף סידר לאתלט מספר מקומות עבודה אחרי שחזר מהמשחקים בברלין. רובינסון קיבל את המדליה מאוונס לפני עשרות שנים, כמחווה של חברות.

נכון להיום הוגשו 18 הצעות על המדליה של אוונס באתר האינטרנט של בית המכירות הפומביות SCP. ההצעה הגבוהה ביותר כעת היא 278 אלף דולר. המכירה תיסגר ב-7 בדצמבר וההערכות הן שהמדליה תימכר עבור סכום של כמיליון דולר.