כלכלה בקרשים? עלייה של 3.8% בכמות הקהל בכדורגל הספרדי

ברצלונה וריאל אחראיות ל-21% מכמות הקהל בשתי הליגות הבכירות בספרד; דורטמונד מובילה את אירופה עם ממוצע של 80,460 צופים למשחק העונה

למרות המצב הכלכלי הקשה בספרד, מתברר שעדיין יש משהו אחד שהציבור לא מוכן לוותר עליו: הגעה למשחקי כדורגל. מנתונים שמפרסמת מינהלת הליגה בספרד (LFP) עולה כי כמות הקהל בעונה הנוכחית בשתי הליגות הבכירות עומדת נכון לעכשיו על 4.98 מיליון צופים - עלייה של 3.8% בהשוואה לתקופה המקבילה בעונת 2012/13 אז נרשמו 4.8 מיליון צופים באצטדיונים.

מי שמובילות את הרשימה הן באופן טבעי שתי הגדולות, ברצלונה וריאל מדריד. עד כה העונה נכחו ביציעי קאמפ נואו במשחקי ליגה 548 אלף צופים, בעוד שלמשחקים בסנטיאגו הגיעו 511 אלף צופים. ברצלונה וריאל אחראיות לכ-21% מסך הצופים בשתי הליגות הבכירות בספרד.

אתלטיקו מדריד ,שנאבקת מול שתי הגדולות בצמרת, מדורגת שלישית מבחינת כמות קהל עם 315 אלף צופים בסך הכל. חטאפה הקטנה סוגרת את הרשימה בליגה הספרדית הבכירה עם 52 אלף צופים בסך הכל העונה.

קבוצת הכדורגל שרשמה נכון לעכשיו את כמות הקהל המצטברת גדולה ביותר במשחקיה העונה היא בורוסיה דורטמונד מהבונדסליגה הגרמנית - 563 אלף צופים עד כה, וממוצע של 80,460 למשחק. שש קבוצות בונדסליגה (דורטמונד, באיירן מינכן, שאלקה, הרטה ברלין, המבורג ומינשנגלדבך) רושמות העונה ממוצע של למעלה מ-50 אלף צופים למשחק.