טושיבה נכנסת לישראל: תקבל את פעילות סאנרד

אם הדברים יתבצעו על פי המתוכנן, המרכז הישראלי של OCZ יהפוך בינואר הקרוב למרכז הפיתוח הישראלי הראשון של טושיבה

בחודשים האחרונים נלחמת ספקית מוצרי האחסון האמריקנית OCZ על חייה. עד ספטמבר 2012 מצב החברה היה נראה מבטיח: השווי שלה נע בין 400-500 מיליון דולר בנאסד"ק, היא מכרה בקצב של כ-350 מיליון דולר בשנה ונכנסה עם תקוות גדולות לשוק המבטיח של תוכנה חכמה לייעול מוצרי אחסון נתונים בארגונים. מניית החברה אף טיפסה אז על רקע שמועות כי ענקית הזיכרון Seagate מעוניינת ברכישתה.

אלא שאז התחילו הצרות. המניה, שנסחרת כיום בכ-11 מיליון דולר בלבד, קרסה בעקבות ביצועים מאכזבים ופרישתו של המנכ"ל והמייסד ראיין פיטרסון, שבדיעבד הסתבר כי הודח בעקבות חשדות להתנהלות חשבונאית מפוקפקת.

החברה נדרשה לתקן את דוחותיה עד אוקטובר השנה רק בכדי לגלות שנשארה עם קופה ריקה שלא מאפשרת לה להתמודד בשוק האחסון התחרותי שדורש הון חוזר גבוה. לפני שבוע הודיעה החברה כי היא נכנסת להליך פשיטת רגל, במסגרתו תרכוש טושיבה את נכסיה בתמורה לכ-35 מיליון דולר.

לצד הדרמה בוול סטריט, על עובדי החברה עברה תקופה בעייתית לא פחות. ל-OCZ היה גם מרכז פיתוח ישראלי לאחר שרכשה בתחילת 2012 את חברת סאנרד מקבוצת רד של האחים זיסאפל, תמורת 15 מיליון דולר. עודד אילן, המנכ"ל של המרכז הישראלי ולשעבר מנכ"ל סאנרד, אופטימי לגבי המעבר לטושיבה. "הרכישה תעשה טוב לפעילות שלנו בארץ", הוא משוכנע, "טושיבה חברה עם כיסים עמוקים ויהיו הרבה יותר אפשרויות".

אם הדברים יתבצעו על פי המתוכנן, המרכז הישראלי של OCZ יהפוך בינואר הקרוב למרכז הפיתוח הישראלי הראשון של טושיבה. התחום בו עסקה סאנרד ומה שגם תרם לרכישה על ידי טושיבה, הוא תוכנה שמיועדת לשפר את ביצועי מערכות האחסון הארגוניות - אחד התחומים החמים בעולם המחשוב כיום. בישראל קיימות לא מעט חברות שפועלות בתחום והיו הרבה רכישות של סטארט-אפים ישראלים, האחרונות היו XtremIO ו- ScaleIO שנרכשו על ידי EMC.

למרות שעבור המשקיעים בחברה התוצאה היא רחוקה מלהיות חיובית, העובדים יכולים להירגע לאחר שבשנה האחרונה היו לא מעט ניתוחים על פשיטת רגל אפשרית של החברה. "המצב של החברה מעבר לים ריחף באוויר כל הזמן", מתאר אילן, "אנשים קראו את הדיווחים ושאלו שאלות, אבל הצלחנו להתגבר. רק שני עובדים עזבו בשנה האחרונה וזה אומר הרבה. השוק חם ומי שרצה ללכת היה מוצא עבודה. כעת, יש לנו מחשבות על פרויקטים חדשים. זה כמובן תלוי ברוכשים, אבל יש לנו תוכניות למוצרים חדשים ויש לאן להתפתח. יש המון שינויים שקורים בתחום ויש לאן לגדול".