הטיפ היומי: השקעת ערך דפנסיבית עם תשואת דיבידנד נאה

האנליסטית מיכל אלשיך: אסם תצליח לצמוח בשיעור של 1.5%-3%

יצרנית המזון אסם נסחרת בבורסה בת"א, ושווי השוק שלה הוא כ-9.2 מיליארד שקל. החברה נוסדה ב-1942 על ידי 7 משפחות, ובעלת המניות הגדולה בה כיום היא חברת המזון הבינלאומית נסטלה, עם כ-63.4%.

החיבור עם נסטלה היווה את האירוע המשמעותי ביותר לאסם, ומאז כניסתה ב-1995 נרשם שיפור בלתי פוסק בתוצאות. בנוסף, נסטלה מפרה את אסם בכל הקשור לחדשנות, התייעלות, הכנסות, קטגוריות חדשות, והיא כמובן מספקת גם גב פיננסי חזק.

בשנים האחרונות אסם הוכיחה לא פעם שגם בתקופות מאתגרות היא מצליחה לתפקד היטב. החברה צלחה את תקופת המחאה תוך הצגת שיעורי רווחיות גבוהים, בזכות מובילות שוק, מותג חזק, פיזור פעילויות, הליכי התייעלות ושיתוף הפעולה עם נסטלה.

המשך סביבת ריביות נמוכה בשילוב עם היתרונות של אסם, איתנות פיננסית ותשואת דיבידנד של כ-4%, תומכים בתמחור הנוכחי של המניה, גם לאחר עלייה של כ-30% מתחילת 2013.

חלק הארי של מכירות החברה (כ-84%) הוא לשוק המקומי, שאותו היא רואה כשוק הפעילות העיקרי גם בעתיד. כיום קיימת תחרות רבה למוצריה, וחסמי הכניסה הרגולטוריים למרבית תחומי הפעילות הם נמוכים.

להערכתנו, מסקנות ועדת קדמי לבחינת ריכוזיות ענף המזון עשויות להגביל את אסם בביצוע רכישות נוספות בישראל בטווח הקרוב, אך מעבר לכך אנחנו לא רואים בהן איום משמעותי לחברה. לפיכך, אנו סבורים שאסם תצליח לצמוח בישראל ובחו"ל בשיעורים של כ-1.5%-3%, ועיקר הצמיחה תנבע מהמשך צעדי חדשנות והחדרת מוצרים נוספים של נסטלה.

להערכתנו, תמחור המניה בשוק מגלם בצורה הולמת את שווייה של החברה. אנו מתחילים לסקר את מניית אסם בהמלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 80 שקל - כ-4% מתחת למחירה הנוכחי.

אנו רואים באסם השקעת ערך דפנסיבית, המקנה תשואת דיבידנד נאה ביחס לסביבת הריביות הנמוכה.

* מיכל אלשיך, אנליסטית, לידר שוקי הון