יום רגוע בשוק המט"ח: שערו היציג של הדולר - 3.524 ש'

האירו עלה ב-0.08% ל-4.789 שקלים ■ המשקיעים מתמקדים בעיקר בנתונים הכלכליים שפורסמו אתמול בארה"ב - ומחר יתפרסם דוח התעסוקה לחודש נובמבר

המסחר בשוק המט"ח התנהל היום (ה') בהיחלשות קלה השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר התחזק ב-0.055 ל-3.524 שקלים, בעוד האירו עלה ב-0.085 ושערו היציג נקבע על 4.789 שקלים. בעולם, האירו מתחזק מול הדולר בכ-0.4% ונסחר ברמה של כ-1.36 שקלים.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה מעורבת לאחר פרסום שטף נתונים מהותיים. סקר ה-ADP הצביע על יצירה של 215 אלף משרות בסקטור הפרטי בחודש נובמבר, הרבה מעל הצפי בשוק. מחר יתפרסם דוח התעסוקה המלא שלפי הצפי בשוק יצביע על תוספת של כ-180 אלף משרות למשק האמריקאי. עם זאת, בשווקים חוששים שנתונים חיוביים מדי עלולים להקדים את ההחלטה של הפד לצמצם את תוכניות התמריצים.

במחלקת המחקר של FXCM מציינים היום בהקשר של דוח התעסוקה כי "אם הנתונים יפתיעו לחיוב ויצביעו על גידול של מעל 200 אלף משרות בחודש נובמבר, הדבר צפוי להזניק את הדולר, בעולם וגם למול השקל. ואולם, גם אם הנתונים יפתיעו לחיוב, ספק רב אם הבנק המרכזי יודיע על צמצום כבר בישיבתו החודש ב-17 בדצמבר, ואולם הוא בהחלט עשוי לנקוט ברטוריקה מפורשת יותר על צמצום בחודשים הקרובים, כפי שעשה בישיבתו הקודמת".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "בזירה המקומית יצואנים ממשיכים למכור דולרים ודוחפים את הדולר אל מתחת לרמת 3.52 שקלים, פריצת רמת 3.5 שקל לדולר מטה תתמוך בתנועה מחודשת אל עבר רמות השפל הקודמות. להערכתנו ללא התערבות מצד האוצר ובנק ישראל השקל צפוי לשוב ולהתחזק אל עבר רמת 3.35 שקלים לדולר כבר בעתיד הקרוב".

פריימן הוסיף עוד כי "בשורה התחתונה יביא שער הדולר המידרדר לגל פיטורים גדול במשק בדרך. ללא נקיטת פעולה אגרסיבית מצד האוצר ובנק ישראל ועל רקע ההאטה בפעילות הכלכלית הגלובלית, הצניחה בייצוא, והצפת המשק בייבוא זול והירידה בביקוש המקומי, נראה התעשייה המקומית תידרש להדק את החגורה, לחסל קווי ייצור ולשלוח עובדים רבים הביתה".