בכיר בפד על נתוני התעסוקה: זה הזמן לצאת מ-QE3

נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה, צ'ארלס פלוסר: "בהתחשב בהתחזקות הכלכלה, זה כנראה זמן טוב לצאת בצורה מכובדת מתוכנית הרכישות" ■ שיעור האבטלה ירד ל-7%, ו-203 אלף משרות חדשות נוספו למשק ■ מה חושבים הכלכלנים?

נתוני התעסוקה לחודש נובמבר היו טובים מהצפוי, עם ירידה בשיעור האבטלה ל-7% ותוספת של 203 אלף משרות למשק, וכעת השאלה עומדת בעינה: מתי הפד יתחיל לצמצם את רכישות האג"ח?

נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה, צ'ארלס פלוסר, אמר היום ל-CNBC לאחר פרסום הנתונים כי "בהתחשב בהתחזקות של הכלכלה, זה כנראה זמן טוב לצאת בצורה מכובדת מתוכנית הרכישות".

"יהיה זה חכם מצידנו להתחיל להפטר מהתוכנית", אמר פלוסר, שאינו חבר מצביע בבנק המרכזי, אך התנגד לתוכנית הרכישות לאורך כל הדרך. "אני לא חושב שהיא מיטיבה איתנו. אני חושב שיש לה הרבה השלכות פוטנציאליות שלא התכוונו להן, וסיכונים לכלכלה בהמשך הדרך", אמר. לדבריו, שיטה טובה לצמצם את התוכנית היא להכריז על היקף כולל של רכישות שנותרו.

יאן האציוס מגולדמן זאקס אמר כי "הנתונים של נובמבר חזקים בסך הכל, אך הפד עדיין ימתין עד להפגישה של מארס כדי להכריז על צמצום", וציין כי ירידת שיעור האבטלה ל-7%, הרמה בה אמר ברננקי שהפד יתחיל לצמצם את הרכישות, אכן מקרב את המועד.

מארק זנדי, אנליסט ראשי במודי'ס, אומר כי "מדובר בנתונים טובים. אני חושב שהפד יחכה עד מארס מכמה טעמים: הם רוצים לוודא שזה לא טרנד או עלייה זמנית בגלל הצמיחה, והפד יהיו עצבניים בגלל זה מפני שתחזית הצמיחה לרבעון הרביעי היא פחות מ-2%. הם גם ירצו לראות מה קורה בקרב על התקציב בוושינגטון ויוודאו שהמחוקקים לא יפגעו בכלכלה".

אנליסט CRT קפיטל, דיוויד אדלר, אמר כי "הדוח לא ישנה את התחזית בשוק. רוב המשקיעים מצפים למהלך של הפד ברבעון הראשון. הצמצום יגיע - דצמבר, ינואר, פברואר, מארס. זה לא מספיק כדי לשנות את התחזית".