דיווח: הרימון בביתו של אלי טביב הונח ע"י חברי ארגון פשע

לפי פרסומים בכלי התקשורת, משטרת ישראל מעריכה כי עבריינים דרשו מבעלי בית"ר ירושלים תשלום בגין רכישת המועדון מידי ארקדי גאידמק

האם הגיעה פריצת דרך משמעותית בחקירת פרשת הנחת הרימון בביתו של אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים? כלי התקשורת מדווחים היום (ב') על הערכות חדשות במשטרת ישראל, לפיהן המקרה קשור לעבריינים, המשתייכים לארגון פשיעה מאיזור מרכז הארץ, שדרשו לקבל מטביב כספים בעקבות רכישת המועדון הקיץ מידי ארקדי גאידמק.

כזכור, לפני כחודש וחצי התגלה רימון בסמוך לביתו של של טביב בכפר שמריהו. כוחות גדולים של משטרה וחבלנים הגיעו למקום וגילו כי מדובר ברימון רסס.

לטענת גורמים בחקירה, הרימון היה ממולכד לשער הבית של טביב, ולא היה רימון דמה. הוא היה אמור להתפוצץ מיד לאחר שהשער נפתח, אך בעיה טכנית בתוכו מנעה בסופו של דבר את התפוצצותו.

טרם בוצעו מעצרים בפרשה. טביב מסר: "אני סומך על המשטרה שתעשה את עבודתה על הצד הטוב ביותר".

טביב רכש את בית"ר ירושלים בקיץ האחרון, אחרי משא-ומתן ארוך מול גאידמק, הבעלים הקודם של מועדון הכדורגל. כזכור, לפני כן שימש כבעלים של הפועל תל-אביב, עד שמכר את המועדון לחיים רמון ושותפיו בקיץ 2012. מאז הצדדים מצויים בהליכי בוררות במוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל, עקב מחלוקת כספית הנוגעת לעסקה.

המקרה הנוכחי לא היה הראשון במסגרתו מתרחש אירוע חריג של הנחת רימון ליד ביתו של טביב. לפני כשנתיים, בתקופה בה עדיין שימש כבעלים של הפועל תל-אביב, נזרק לחצר ביתו של טביב (אז בשכונת אפקה בתל-אביב) בשעת לילה מאוחרת רימון הלם שהתפוצץ, אך לא גרם לנפגעים. באותו חודש התגלה גם רימון עשן בחצר ביתו.

טביב, 57, מתגורר ברוב ימות השנה במיאמי, ארה"ב, שם מרוכזים עסקיו. הוא נשוי למעצבת האופנה דנה אשכנזי. בימים אלה מתנהל נגדו משפט לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפת קטין, השמדת ראיה ושיבוש הליכי משפט. בעבר הוא הורשע בהתחזות לאדם אחר במטרה להונות, שימוש במסמך מזויף, זיוף, קבלת דבר במירמה והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.