הסוף לסאגה: 6 ח"כים יטוסו להלוויית מנדלה בעלות 100 א' ד'

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ימריא הלילה בלויית 5 ח"כים לטקס האשכבה של נלסון מנדלה ■ אדלשטיין הצליח להפחית את עלויות הטיסה ל-100 אלף דולר ■ אדלשטיין: "אני שמח שבסופו של דבר יהיה ייצוג למדינת ישראל באירוע חשוב זה"

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין ימריא הלילה בלויית 5 ח"כים (פנינה תמנו שטה,ניצן הורוביץ, גילה גמליאל, חיליק בר ודב ליפמן) לטקס האשכבה של נשיאה לשעבר של דרא"פ, נלסון מנדלה.

לאחר שעות של מו"מ, בשל העלויות הגבוהות שהמריאו לחצי מיליון דולר, הצליח אדלשטיין להוריד את המחיר ל-100 אלף דולר (מתוכם חצי ישולמו מתקציב הכנסת). הנסיעה אורגנה באמצעות 'חברת הנסיעות הממשלתית', "ענבל" ששכרה מטוס קטן לשם כך.

אדלשטיין ייצג בטקס את מדינת ישראל לצד עשרות מנהיגים וכ-30 ראשי פרלמנט מן העולם. בהמשך היום ייקיימו אדלשטיין וחברי הכנסת מפגש עם הקהילה היהודית בדרא"פ וכן פגישות נוספות במידת הצורך.

אדלשטיין: "אני שמח שבסופו של דבר יהיה ייצוג למדינת ישראל באירוע חשוב זה. כמי שהיה אסיר מצפון בעברו, היתה לי הזכות לפגוש את מנדלה כשר בשנת 96' במהלכה שיתפנו האחד את השני בחוויות מהמאסר והמאבק בעד זכויותנו ולכן, מבחינתי, יש פה גם סוג של סגירת מעגל מסויימת".

ח"כ חיליק בר, שמצטרף לנסיעה אמר היום כי "זהו כבוד עצום לייצג את הכנסת ואת ישראל באירוע ההלוויה של נלסון מנדלה. מנדלה היה מנהיג ענק, יחיד בדורו, כמעט בכל מובן אפשרי. הוא נאבק קודם כל על שיוויון וצדק לעמו בדרום אפריקה, אחר כך גם על צדק ושיוויון בשאר העולם, ולבסוף יש לומר נאבק גם על צדק ושלום כאן אצלנו במזרח התיכון, בינינו לבין הפלשתינים. על מאבקו זה שילם מחיר אישי כבד, אולי יותר מכל מנהיג אחר המוכר לנו במאות האחרונות. יהי זכרו ברוך".