נזקי הסופה לרשויות המקומיות: למעלה מ-300 מיליון שקל

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, ושר האוצר, יאיר לפיד, שוחחו ביניהם וסיכמו כי האוצר יכסה כל הוצאה מיוחדת של הרשויות בגין הסופה, שנוגעת להצלת חיי אדם וסיוע לנזקקים

כשהשלג עדיין מכסה את הכבישים ואלפים נצורים בבתיהם ללא חשמל, במרכז השלטון המקומי חושבים כבר על היום שאחרי. לפי הערכות ראשוניות, נזקי הסופה וההוצאות שבהן נושאות הרשויות המקומיות מסתכמים כבר ביותר מ-300 מיליון שקלים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט ושר האוצר יאיר לפיד שוחחו ביניהם היום וסיכמו כי האוצר יכסה כל הוצאה מיוחדת של הרשויות בגין הסופה, שנוגעת להצלת חיי אדם וסיוע לנזקקים.

ברשויות המקומיות בינתיים מנסים להמשיך ולצמצם נזקים. עשרות צוותים וכלים לפינוי שלג הועברו לירושלים וכמו כן נערכים במרכז השלטון המקומי לסייע בפתיחת הכבישים בצפת הנצורה.

"מחדל היערכות של המדינה"

"הימים האלה חושפים את מחדל ההיערכות של מדינת ישראל", זעם יו"ר השלטון המקומי בוחבוט. "לא ייתכן כי מדינה שלמה תושבת ללא פתרון וכי לרשויות המקומיות לא ימצאו האמצעים הנדרשים כדי לסייע לאזרחים בשעה זו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים מוקדם יותר הערכת מצב והנחה את משרדי הממשלה השונים, גורמי הביטחון וחברת החשמל לפעול למילוין של שלוש משימות מרכזיות - מול נזקי הסופה. "המשימה הראשונה היא הצלת חיים, תוך עדיפות לאיתור יזום של קשישים הזקוקים לטיפול", הנחה נתניהו.

בנוסף קרא ראש הממשלה לדאוג לפתיחת הצירים, לכל המקומות שעדיין לא מחוברים לחשמל. משימה נוספת שהונחה על הפרק - היא היערכות לשיטפונות, שצפויים להתחיל בקרוב, בעקבות המשקעים הרבים.