מנכ"ל חברת החשמל: "נערכנו טוב לסופה - מגיע לנו צל"ש"

אלי גליקמן בגל"צ: "אף אחד לא יכל להעריך כזו סופה, זו סופה של פעם ב-100 שנה - אבל פעלנו טוב" ■ גליקמן, שבחר לצאת לחופשה פרטית בחו"ל ושב רק ביום שישי בחצות: "בימים רביעי וחמישי לא היו בעיות חשמל, הן התחילו רק ביום שישי"

נכון לעכשיו, כ-14,000 בתי אב ברחבי הארץ מנותקים מחשמל עקב הסערה הקשה שפקדה את ישראל בסוף השבוע, כש-6,000 מהם בירושלים, והמסה הגדולה ביישובי עוטף ירושלים, יהודה ושומרון ועוטף צפת, והשאר מפוזרים בכל הארץ - כך לפי נתונים שפירסמה היום (א')חברת החשמל. זאת, אחרי שביומיים האחרונים מספרם הגיע לעשרות אלפים ולאחר שצוותים של החברה החזירו את החשמל לכ-80% מהבתים ביומיים האחרונים.

בסוף השבוע עלתה ביקורת קשה נגד חברת החשמל על כך שלא נערכה כראוי לסערה, למרות שהתחזיות צפו מזג אוויר קשה ביותר. מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן סבור דווקא שלחברה שהוא מנהל מגיע ציון לשבע על התנהלותה בסערה.

לדברי גליקמן שהתראיין בגל"צ הבוקר, "כמובן שמכל אירוע ניתון להפיק לקחים ואכן נפיק, אבל בסופו של דבר נערכנו טוב לסופה - אני נותן רק ציון לשבח לעובדים ולהנהלת חברת החשמל".

"אנחנו לא יכולים לעשות קסם", הוסיף גליקמן, "אם עץ נופל על עמוד חשמל אין לנו מה לעשות. אם מטר שלג מצטבר על העמודים ומפיל אותם - אין לי מה לעשות ושום גיזום לא יעזור"

גליקמן נשאל מדוע לא השקיעו יותר בגיזום העצים הסמוכים לעמודי החשמל או אפילו בהטמנה של חוטי החשמל כמו בהרבה מדינות בעולם, ואמר כי "דבר כזה עולה 100-200 מיליארד שקל לפחות וזה לוקח שנים רבות לבצע. אם מישהו יחתום לי על הצ'ק הזה - נוכל לעשות זאת".

למרות התחזיות שצפו מראש סערה קשה ומזג אוויר סוער שעלול להוות בעיה לחברת החשמל, מנכ"ל החברה גליקמן בחר לצאת לפני סוף השבוע לחופשה פרטית בחו"ל, וקטע אותה רק לקראת סופה. גליקמן אמר בראיון בגל"צ, כי "בימים הראשונים - רביעי וחמישי - לא היו בעיות חשמל עקב הסערה. הבעיות התחילו רק ביום שישי ואז כבר קטעתי את החופש ושבתי ארצה במטוס הראשון שתפסתי. הגעתי בחצות".

בסוף השבוע פורסם כי מבקר המדינה יבדק את קריסת התשתיות עקב הסופה, ובינהן גם החשמל. גליקמן אמר כי "אני מזמין את המבקר לבדוק ולחקור לעומק - ואני משוכנע שחברת החשמל תקבל ממנו ציון לשבח".

"אף אחד לא יכל להעריך כזו סופה - זו סופה של פעם ב-100 שנה, וכולם הופתעו. אני מזמין את המדינה לגלות פטריוטיות ולהעריך את חברת החשמל. כשאני רואה את התגובות של הציבור ליבי מתמלא גאווה", סיכם גליקמן.