ח"כ מרגלית: "מה שהאדם הקדמון למד אני למדתי בסופה"

חבר הכנסת נתקע בביתו ללא חשמל ונאלץ להדליק אש: "אתה מוצא קרטון, לוקח את הכיסא הכי דפוק שיש בבית ושובר אותו; שם על שניהם שמן בישול ועל זה אתה שם את העץ השבור, מתפלל, נושף - ואז זה נדלק"

בין רבבות הישראלים שנתקעו ללא חשמל במהלך סוף השבוע היה גם ח"כ אראל מרגלית (העבודה), שסיפר היום (א') לרדיו 103FM על ההתמודדות וה"חזרה לימי האדם הקדמון".

"זו הייתה חוויה מדהימה", אמר מרגלית שנתקע ללא חשמל בביתו בירושלים. "מה שאני הייתי צריך ללמוד עכשיו, האדם הקדמון במערות היה לומד את זה בצורה יותר חופשית... איך להצית אש מעצים חטובים: אתה מוצא קרטון, לוקח את הכיסא הכי דפוק שיש בבית ושובר אותו; שם על שניהם שמן בישול, ועל זה אתה שם את העץ השבור, מתפלל, נושף - ואז זה נדלק.

"אחרי שגמרתי אני כבר יודע את השיטה, אבל זה לקח לי 3 שעות. הדבר היפה שאחר-כך מצאנו פה גרזן, וכדי להביא עוד עצים שנפלו ביער... היה לנו מאיפה להביא ענפים".

מרגלית ביקר את התנהלות הרשויות בסופה ואמר: "אנחנו צריכים להיות מוכנים לדברים האלה. הכשל המרכזי שהיה הוא ניהולי ולא של תשתיות, כי כמו שהיו היסטריים וסגרו את איילון כי חשבו שהוא יוצף, יכול להיות שזה נראה כמו היסטריה, אבל אם איילון היה מוצף, ואנשים היו נסחפים.... אותו דבר היה צריך לעשות עם כביש 1".