ראש עיריית שדרות לשעבר מועמד לתפקיד מנכ"ל נמל אשדוד

דוד בוסקילה הגיש מועמדותו להחלפת שוקי סגיס בתפקיד ■ בוסקילה: "לא רוצה לרתום את העגלה לפני הסוסים. מוטב לתת לוועדה לעשות את מלאכתה"

ראש עיריית שדרות לשעבר, דוד בוסקילה, הגיש לפני כשבוע וחצי מועמדות לתפקיד מנכ"ל נמל אשדוד - כך נודע ל"גלובס". זאת, לאחר שבחודש יולי האחרון הודיע שוקי סגיס על התפטרותו מהתפקיד על רקע מערכת יחסים עכורה בינו לבין יו"ר הנמל גדעון סיטרמן. בין השאר, האשים סיטרמן את סגיס בכך שהוא עושה דברו של ועד העובדים. המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד הוא מחר (ב').

עד חודש אוקטובר האחרון כיהן בוסקילה כראש עיריית שדרות, ובבחירות האחרונות הפסיד לאלון דוידי. באופן מצטבר, כיהן בוסקילה בתפקיד ראש העיר בשדרות במשך שלוש קדנציות. בתפקידו הוא בלט במאבקים שהוביל בשם תושבי שדרות מול משרדי הממשלה, ביניהם דרישתו להקצות משאבים לעיר הדרומית שסובלת זה שנים ארוכות מאיום הרקטות מרצועת עזה.

בשיחה עם "גלובס" אישר בוסקילה את הפרטים ואמר: "ראיתי בעיתון מודעה שקוראת להגיש מועמדות לתפקיד מנכ"ל הנמל, ראיתי שאני עונה לקריטריונים והגשתי את מועמדותי. הקריטריונים הם תואר ראשון בכלכלה או במשפטים או בלימודי עבודה, ולי יש תואר ראשון בשלושתם. אני סבור שמדובר בתפקיד בעל משמעות לאומית חשובה מאוד, וכעת ועדת האיתור שהוקמה תדון בנושא ותחליט את החלטותיה. אני לא רוצה לרתום את העגלה לפני הסוסים, ולפיכך מוטב לתת לוועדה לעשות את מלאכתה".

בכל מקרה, המנכ"ל הבא שייבחר לנמל אשדוד יידרש להתמודד עם אתגרים רבים שייזמן לו התפקיד במהלך השנים הבאות, ביניהם הקצאת משאבים לפיתוח הנמל למען הפיכתו אטרקטיבי ותחרותי מול הנמל הפרטי שעתיד להיבנות בעשור הקרוב, כשברקע מעורבות רבה בנעשה בנמל מצד חברת נמלי ים (חנ"י) ומצד משרד האוצר.