השיחה: השטראוסים פותחים מלון בהרכב מלא

מי הגיע לפתיחה של מלון ריץ-קרלטון בהרצליה? ■ מה עשו בכירי הבנקאים בתערוכת הצילום של אורית רף במוזיאון ת"א? ■ ואיזה פרס קיבל ג'רמי לוין ממזכיר המדינה ההונגרי?

אתמול (א') בבוקר, בשעה טובה ומוצלחת, נערך טקס גזירת הסרט וחנוכת מלון ריץ-קרלטון בהרצליה. זהו הסניף הראשון שפותחת רשת מלונות היוקרה הבינלאומית בישראל. השותפים ובעלי המלון: עדי ועירית שטראוס ל"עדי'ס לייף סטייל"; גיל גבע, אריה בכר ומארק ויסמן מקבוצת תדהר; ומנכ"ל המלון גדי חסין - התייצבו כולם נרגשים לטקס קביעת המזוזה. ליוו אותם עשרות נציגים מטעם הרשת העולמית שהגיעו לפתיחה החגיגית, ובראשם סאנדיפ ווליה, סגן נשיא הרשת. בכניסה למלון הוצג מיצב "אפטר פארטי" של בלונים צבעוניים מרהיבים עשויים קרמיקה, בעיצובה של אמנית הקרמיקה סיון שטרנבך.


יונתן רושפלד וגדי חסין


אריה בכר, גיל גבע, עירית ועדי שטראוס

עדי שטראוס סיפר שרק לפני שבוע, בתזמון כמעט קוסמי, כשחזרו מהכינוס השנתי בנהריה שנערך לזכר אמו, הגישה לו אחותו עפרה קופסה ובה תמונות ומכתבים ישנים של סבתו. שם, לדבריו, ראה לראשונה בחייו תמונות של הורי אמו על רקע המלון "מיאמי", שהיה בבעלותם בנהריה. והנה, שבוע אחרי, הוא סוגר מעגל ופותח מלון בישראל. הגיעו לברך: מיכאל שטראוס; עפרה שטראוס; רעיה שטראוס; ד"ר ציפי שטראוס; שון קופלר ואחותו אלינור, שהגיעה במיוחד מניו יורק לחגוג עם אמה עירית שטראוס; משה פדלון, ראש עיריית הרצליה; אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות; עמיקם כהן; גדי טפר; ואורי סירקיס. בקומת הלובי של המלון עתידה להיפתח השבוע מסעדת הרברט סמואל הכשרה בראשותו של השף יונתן רושפלד.

החדר של רף במוזיאון

לפתיחת התערוכה "אורית רף: טרם", שנערכה בשישי האחרון במוזיאון תל-אביב לאמנות, הגיעו מוזמנים רבים. בתערוכה מציגה רף תצלומי חדרים שבחרה מרומנים שבתוכנם מתייחסים להיבטים תרבותיים, סוציולוגיים ופוליטיים. כמו צלם פוטוז'ורנליסטי דמיוני, ביקוריה בחדרים הללו מאפשרים לה לדון במדיום הצילום. את הבתים עזר לעצב בן זוגה של רף, האדריכל ינון גורן, בשיתוף צוות שלם של ארט-דירקטורים, מעצבי פנים ואנימטורים.

חדוה איתן אורית וגידי רף, פתיחת תערוכת
 חדוה איתן אורית וגידי רף, פתיחת תערוכת

חדוה, איתן, אורית וגידי רף

שלום קיטל, אבי ניר, פתיחת תערוכת
 שלום קיטל, אבי ניר, פתיחת תערוכת

שלום קיטל ואבי ניר

הגיעו לפרגן ולהתרשם: האב הגאה, יו"ר בנק לאומי לשעבר, איתן רף, והאם חדוה; האח גידי רף, יוצר "חטופים" ו"הומלנד"; גליה מאור; אלפרד אקירוב; שלמה נחמה; אורי דורי; גלעד שרון ורעייתו; דב קוטלר; עו"ד גיל ברנדס ורעייתו שרון; דפנה בסטר; בייגה שוחט; איתן הבר; פרופ' מיכאל סלע ורעייתו שרה; רפי גמזו, ראש אגף קשרי תרבות במשרד החוץ שאביו חיים גמזו היה ממקימי מוזיאון תל-אביב לאמנות; מיכה ברעם, שתערוכתו "קו מפריד" מוצגת בימים אלה במוזיאון; סוזן לנדאו, מנכ"לית המוזיאון; אבי ניר; שלום קיטל; עו"ד תמי רוה, יו"רית דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2 ובעלה עו"ד יהודה רוה; ויעל אבקסיס.

חגיגה הונגרית

ד"ר ג'רמי לוין, המנכ"ל היוצא של ענקית התרופות טבע, שהתרגל לחמימות של הישראלים, זכה לחוש בחמישי גם את הכבוד שיודעים לעשות ההונגרים.

בטקס מצומצם, שנערך בבית שגריר הונגריה בישראל, אנדור נאגי, בהרצליה פיתוח, העניק מזכיר המדינה ההונגרי פיטר סזיג'ארטו את עיטור המופת האזרחי ההונגרי לד"ר לוין. המארחים סיפרו כי לוין זכה לכבוד בגין פעילות חברת טבע, בהנהגתו, בהונגריה ועבודתו העקבית, הנבונה והמועילה, שהפכה את הסניף ההונגרי של טבע לחברה הגדולה ביותר במדינה בתחום התרופות.

האורחים בטקס טעמו ונהנו ממאכלים הונגריים מעשה ידיה של אשת השגריר. על האווירה באירוע הייתה אמונה הסופה החורפית, שבאדיבותה נפל החשמל בכל הרחוב ועל כן חלק ניכר מהאירוע התקיים לאור נרות.

אנדור נאג'י, פיטר סזיג'ארטו, ג'רמי לוין, עיטור המופת האזרחי ההונגרי / צילום: שגרירות הונגריה
 אנדור נאג'י, פיטר סזיג'ארטו, ג'רמי לוין, עיטור המופת האזרחי ההונגרי / צילום: שגרירות הונגריה

אנדור נאגי, פיטר סזיג'ארטו וג'רמי לוין

המזכיר סזיג'ארטו התארח במהלך ביקורו גם אצל דודי וירניק, נשיא חברת NNG, מפתחת תוכנת הניווט IGO, המשמש גם כקונסול כבוד של הונגריה בישראל. וירניק דאג לאורח ללו"ז צפוף, שכלל גם ארוחת צהריים חגיגית במסעדת רפאל. סעדו יחד: מנכ"ל משרד ראש הממשלה ההונגרי, סזילארד בנקו (Szilard Benko); אנדרו נאגי, שגריר הונגריה בישראל; קובי הלפרין, יו"ר NNG; שמעון בן חמו, מנכ"ל חברת מקורות; ד"ר יואב זייף, המנהל המסחרי של חברת נטפים; משה ליכטמן, מנכ"ל ובעלים של קרנות גידור; ואיש משרד החוץ דוד נצר. עוד היה אמור להצטרף יצחק בן דוד, סמנכ"ל משרד החקלאות, אשר נאלץ לוותר בגלל הדרכים החסומות מירושלים. האורח ההונגרי ביקש במסגרת הביקור להגיע גם ליד ושם, אך נאלץ לסוב על עקבותיו משום שעודכן כי תנאי מזג האוויר הקשים אינם מאפשרים את הגעתו לירושלים. האורח, שדווקא מורגל לטמפרטורות נמוכות ולשלגים, חזר לתל-אביב לפגישה עם שר האוצר יאיר לפיד.

לראות את הפסלים של פריימן

בסניף הראשי של בנק דיסקונט, ברחוב יהודה הלוי בתל-אביב, נפתחה ביום שישי תערוכת הפיסול של האמן גדי פריימן. התערוכה מוצגת במסגרת הפרויקט "במה לאמן" של הבנק, המאפשר חשיפה לאמנים ונותן להם במה מכובדת להציג את יצירותיהם בפני הציבור הרחב המבקר בסניפי הבנק.

פריימן התנדב לתרום 30% מסך ההכנסות של התערוכה לעמותת "לראות". במעמד הפתיחה עדכנה אוצרת אוסף האמנות של הבנק, שולמית נוס, כי דיסקונט רכש שתי יצירות של פריימן לאוסף שברשותו, וכי ההכנסות מאירוע הפתיחה הגיעו ל-300 אלף שקל.

ראובן שפיגל, ישראל מקוב, גדי פריימן, דב תדמור, פרויקט
 ראובן שפיגל, ישראל מקוב, גדי פריימן, דב תדמור, פרויקט

ראובן שפיגל, ישראל מקוב, גדי פריימן ודב תדמור

התרשמו: ראובן שפיגל, מנכ"ל הבנק, שהודיע על פרישתו לאחרונה; ישראל מקוב; דב תדמור; סמי נופי; צבי סטפק; פרופ' ישראל מייזנר ורעייתו; צילה וגיורא ירון; נדין הולנדר, מנכ"לית עמותת "לראות"; ופרופ' עידו פרלמן, יו"ר חבר הנאמנים של העמותה, שבירך בשם העמותה את האורחים.