מניית היום: מזנקת בכ-6% בעקבות השלמת עסקה והשקעה

במסגרת החלפת המניות, הנפיקה פלוריסטם לצ'אה 2,500,000 מניות בתמורה ל-1,011,504 מניות של צ'אה ביו ■ ההחלפה משקפת השקעה של 10.4 מיליון דולר בחברה, במחיר של 4.16 דולר למניית פלוריסטם

חברת הביו-רפואה הישראלית פלוריסטם הודיעה היום (ג') על השלמת העסקה למסחור ושיתוף-פעולה אסטרטגי עם ענקית הביוטק הקוריאנית צ'אה ביו. זאת בהמשך להודעה הראשונה אודות העסקה הצפויה אשר דווחה ב-26 ביוני 2013.

במסגרת החלפת המניות, הנפיקה פלוריסטם לצ'אה 2,500,000 מניות בתמורה ל-1,011,504 מניות של צ'אה ביו. ההחלפה משקפת השקעה של 10.4 מיליון דולר בחברה, במחיר של 4.16 דולר למניית פלוריסטם, פרמייה של כ-26% על מחיר סגירת המנייה אתמול. המניות חסומות לשנה.

העסקה מתייחסת למתן רישיון מסחור בלעדי של התאים של פלוריסטם בתחום טרשת העורקים בדרום קוריאה, בשתי אינדיקציות - טרשת עורקים חמורה בגפיים תחתונות (CLI) וצליעה בינונית לסירוגין (CI), שלב פחות מתקדם של טרשת עורקים.

בהתאם להסכם, צ'אה ביו תבצע ותממן במלואם ניסויים קליניים עם התאים של פלוריסטם בשתי האינדיקציות. הניסוי הקליני הראשון שיתקיים בדרום קוריאה הינו פאזה 2 בצליעה בינונית לסירוגין, אשר ייערך במקביל לניסוי הקליני הרב לאומי פאזה 2 בצליעה לסירוגין בארה"ב, גרמניה וישראל. כפי שדווח, מנהל המזון והתרופות הקוריאני אישר בנובמבר האחרון את תחילת הניסוי.

זמי אברמן, מנכ"ל פלוריסטם, אמר היום עם השלמת העסקה: "אנו נרגשים להודיע על השלמת העסקה והתקדמותו של שיתוף-הפעולה האסטרטגי שחתמנו עם צ'אה. אנו מאמינים שתחילת הניסויים הקליניים בתחום מחלות כלי הדם פותחת בפני פלוריסטם עולם שלם של הזדמנויות בשוק הרפואה המשקמת, שהינו מפותח מאוד בדרום קוריאה. כמו כן בכוונתנו להרחיב את שיתוף-הפעולה עם צ'אה לאינדיקציות נוספות עם מוצרי ה-PLX".