אקסטרה: נוחי דנקנר איבד את העשתונות

החברה בבעלות מוטי בן משה השיבה לטענות נגדו וטוענת כי אי.די.בי ובאי כוחה הפכו ל"משרתיו" של נוחי דנקנר

חברת אקסטרה של מוטי בן משה השיבה היום לטענות של אי.די.בי (תחת שליטת נוחי דנקנר) נגדה בדבר מקורות ההון של בן משה. אקסטרה טוענת כי הניסיון להכפיש את בן משה הינו "מביש ואף חמור" וכי דנקנר "איבד את העשתונות".

באשר לטענה לפי אקסטרה ביצעה תכנון מס אגרסיבי והוציאה רווחים מגרמניה לקפריסין, החברה טוענת כי לכל גוף עסקי יש את הזכות לבצע תכנוני מס וכי היא שילמה מסים כחוק. באשר זה מסרה החברה: "נדמה שאין מה להוסיף בעניין זה (אלא שעצם העלאת טענות שמכוונות לרמוז על הפרת חוקי מס מלמדות כי כותב חוות הדעת או מדויק יותר שולחו - מר דנקנר - איבדו את העשתונות)".

החברה מתייחס גם לטענה בדבר טשטוש זהות בעלי השליטה וטוענת כי בן משה הוא בעל שליטה יחיד באקסטרה: "אין עוד בעלים. הוא לא מחזיק באקסטרה עבור אף אחד אחר".

אי.די.בי, תחת שרביטו של דנקנר, רמזה כי ייתכן שאקסטרה שימשה את בן משה לצרכי הלבנת הון, ובתגובה מוסרת החברה כי הגישה את כל המסמכים הדרושים לביהמ"ש, מסמכים שהועברו לבנקים בישראל לדרישת קציני הציות של הבנקים עפ"י החוק לאיסור הלבנות הון.

אקסטרה חושפת גם כמה נתונים כספיים מדוחותיה כדי לגבות את טענותיה. כך, למשל, היא מדווחת שבשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נרשמו הכנסות מפעילות קמעונאית של 611 מיליון אירו (יותר מבכל שנת 2012) ובתום השנה צפויות ההכנסות להסתכם ב-900 מיליון אירו עד מיליארד אירו. הרווח הגולמי השנה צפוי לעמוד על 180-200 ממיליון אירו, קרי שיעור רווחיות גולמית של 20% (בניגוד לדוח בר לב שם נכתב כי השיעור הינו 5% בלבד).

אקסטרה מטיחה בדנקנר כי הפך את אי.די.בי לכלי שרת בידיו וכי כל מי שפועל בשם החברה פועל למעשה עבור דנקנר והאינטרסים האישיים שלו. "באי כוחה של החברה משמשים כמשרתיו הישירים של בעל השליטה, על כל המשמעות (החמורה) שיש לכך", מסרה אקסטרה.