אופטיקה הלפרין רכשה בניין בבני-ברק ב-55 מיליון שקל

בנוסף הרשת רכשה מגרש בבית-שמש ב-18 מיליון שקל ועשרות דירות ב-25 מיליון שקל ■ יעקב הלפרין ל"גלובס": "אנחנו לא ממונפים, מביאים כסף מהבית, כך שלא נהיה טייקון נדל"ן"

רשת אופטיקה הלפרין מרחיבה את פעילותה בתחום הנדל"ן והשקעותיה בתחום הנדל"ן המניב. ל"גלובס" נודע כי הרשת רכשה לאחרונה בניין משרדים ברחוב אהרונוביץ' 10 בבני-ברק, תמורת 55 מיליון שקל בתוספת מע"מ. מדובר בבניין מסחרי הידוע כ"מרכז רימונים", הכולל 4,500 מ"ר ובהם משרדים ממשלתיים של המוסד לביטוח לאומי, חנויות, אולם שמחות, סוכנות להשכרת רכב, וכדומה. בנוסף כוללת העסקה 300 מקומות חניה.

כבר בשנת 2008 רכשה אופטיקה הלפרין קומה אחת בשטח 1,000 מ"ר מתוך סך שטח הבניין תמורת 5 מיליון שקל, שאליה העתיקה את משרדי ההנהלה של החברה, וכעת רכשה החברה את כל יתר הבניין מחברת זאב אשל אחזקות בע"מ. העסקה הנוכחית לא כוללת את הסכום ששילמה החברה ב-2008 לרכישת הקומה. בחברה מציינים כי שווי העסקה משקף לה תשואה שנתית של 9.8%.

החברה גם ביצעה לאחרונה כמה עסקאות בעיר בית שמש, כשרכשה בשכונת רמת חפציבה מגרש מבעלים פרטיים, הכולל זכויות בנייה ל-6,500 מ"ר של מסחר, משרדים ומרפאות, נוסף על שתי קומות חניה תת קרקעית, ב-18 מיליון שקל כולל מע"מ. בחברה מסבירים כי היא מנהלת מגעים עם רשת מזון להשכרת 1,200 מ"ר בקומת הקרקע של המרכז המסחרי. הבנייה צפויה להתחיל במארס, ועלותה מוערכת ב-22 מיליון שקל.

באותה שכונה רכשה משפחת הלפרין גם עשרות דירות מגורים בסך של 25 מיליון שקל. מדובר בפרויקט שחברת חפציבה אמורה הייתה להקים, אך למרות שבעת קריסתה לא הספיקה לרכוש את המגרש, היא מכרה כבר דירות רבות והקמת הפרויקט התעכבה שנים ארוכות.

לדברי עו"ד חן לבנת המייצג את רוכשי הדירות, "בניגוד למקרים קלאסיים שבהם לאחר קריסת חפציבה מונה כונס נכסים מטעם הבנק לצורך השלמת הפרויקט, כאן לא היה בנק בתמונה ולא מונה כונס נכסים, בגלל שרכישת המגרש לא הושלמה. הרוכשים נותרו עם בעיה, ובמהלך יצירתי החלטנו לארגן קבוצת רכישה שתשלים את רכישת הקרקע מהבעלים".

לבנת, המשמש גם נאמן קבוצת הרכישה מוסיף: "יצרנו קבוצת רכישה שכללה גם את רוכשי הדירות המקוריים של חפציבה ואליהם התווספה משפחת הלפרין, שרכשה את הדירות הלא מכורות בפרויקט. למעשה, בזכות כניסתה של משפחת הלפרין לפרויקט, ניתן היה להשלים את בניית הפרויקט עם הכסף שהכניסה אליו, ובעוד כחודשיים הפרויקט עומד להתאכלס". בחברה אגב, שוקלים אם להשכיר את הדירות כנדל"ן מניב, או למכור אותן מיד עם השלמת הבנייה.

"אופטיקה הלפרין היא כבר 25 שנה רשת של מוצרי צריכה עם 142 סניפים שכולם בבעלות ולא בזכיינות", הסביר ל"גלובס" יעקב הלפרין, בנו של מייסד הרשת הרב רפאל הלפרין. "אנחנו שבעה אחים ואחיות שלא כולם עוסקים ברשת, וחלקנו מתעמקים בתחום הנדל"ן המסחרי". הלפרין הבן אמר עוד כי "אנחנו לא ממונפים, מביאים כסף מהבית, כך שמצד אחד לא נהיה טייקון נדל"ן, אך גם לא נחפש לעשות עסקאות שאנחנו לא מסוגלים לבצע ולא נחפש לעשות ספקולציות. אנחנו מתעניינים כרגע בעסקאות נוספות, בין היתר בחריש שמאוד מעניינת אותנו".