מיזם משותף לטאואר עם פנסוניק: מכירות שנתיות ב-400 מ' ד'

המיזם המשותף של שתי החברות כולל את שלושת המפעלים של פנסוניק ביפן ■ טאואר תחזיק ב-51% מהמיזם המשותף ■ המכירות אמורות לזנק ב-65% מ-133 מיליון דולר ברבעון הקודם ל-225 מיליון דולר ברבעון השני של 2014

חברת טאואר-ג'אז חתמה על הסכם עם חברת פנסוניק ליצירת מיזם משותף אשר צפוי להניב לטאואר מכירות שנתיות של 400 מיליון דולר, כך הודיעה היום (ו') החברה. טאואר תחזיק ב-51% מהמיזם המשותף.

במסגרת השותפות החדשה, פנסוניק תעביר את תהליכי ייצור השבבים שלה ואת מתקני וציוד הייצור שלה בשלושת מפעליה שביפן (אוזו, טונאמי ואראי) לטובת השותפות, תוך התחייבות לרכוש את מוצרי הסמיקונדקטור שלה מהשותפות לאורך תקופה של לפחות חמש שנים

המיזם המשותף, הכולל את שלושת המפעלים של פנסוניק ביפן, יספק לטאואר מכירות שנתיות נוספות של 400 מיליון דולר ל-5 שנים לפחות, מה שצפוי לאפשר לטאואר להשיג קצב מכירות שנתי של 900 מיליון דולר לפחות ל-5 שנים לפחות, החל מהרבעון השני של 2014.

לפי טאואר, המכירות שלה אמורות לזנק ב-65% מ-133 מיליון דולר ברבעון הקודם ל-225 מיליון דולר ברבעון השני של 2014. סגירת העסקה אמורה להתבצע עד אפריל 2014.

בתמורה לקבלת ההחזקה של 51% בשותפות, תספק טאוארלפנסוניק, לאחר סגירת ההסכם, מניות בשווי מוערך של שמונה מיליון דולר בלבד, שיחושבו על בסיס הערך הממוצע של מניות טאואר במהלך מרץ 2014. כתוצאה מאחזקת המניות הרגילות, פנסוניק תהפוך להיות בעלת מניות בטאואר.

אמיר אלשטיין, יו"ר דירקטוריון טאואר, אמר כי "הרכישה ויצירת השותפות עם פנסוניק מהווה נקודת שיא של אחד מההישגים האסטרטגיים של טאואר-ג'אז, המגדילים את ההובלה העסקית של החברה ומעידים על התמקדותה ביצירת ערך למשקיעים".

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר: "זהו כבוד גדול עבורנו להציב את שמנו לצד שמה של חברת ענק עולמית דוגמת פנסוניק תוך יצירת שיתוף פעולה חדשני המספק כושר יצור מצוין, איכות גבוהה, פלטפורמות אנלוגיות מהמובילות בעולם וטכנולוגית 300mm מתקדמת. השותפות מביאה יחדיו שתי חברות מובילות - פנסוניק כיצרנית מובילה של מערכות אנאלוגיות וטאואר-ג'אז כיצרנית מובילה בטכנולוגיות אנלוגיות ייחודיות - וזאת לשם יצירת חברה שתוכל לשרת ולתת מענה לצרכי התעשייה האנלוגית כפי שאף חברה אחרת אינה מסוגלת".

ייצגו את טאואר בעסקה משרדי יגאל ארנון ו-DLA פייפר.