מועצת הכבלים והלוויין: לא צריך חדשות מקומיות

המועצה תומכת בסגירת החדשות המקומיות - זאת בניגוד להצעת החוק שעברה בוועדת השרים, לפיה יש להמשיך בהפעלתן ולהטיל על הוט ו-yes לממן את הפקתן ■ ועד עובדי החדשות המקומיות: "זו שערורייה שאין כדוגמתה"

מועצת הכבלים והלוויין תומכת בסגירת החדשות המקומיות - זאת בניגוד להצעת החוק שעברה בוועדת השרים לחקיקה, לפיה יש להמשיך בהפעלתן.

בהחלטה שהתקבלה בתום ישיבה שהתקיימה ביום חמישי האחרון, קבעה המועצה כי היא מתנגדת להצעות החוק להצלת החדשות המקומיות כפי שהובאה על-ידי יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן, לפיה הוט ו-yes יממנו את החדשות המקומיות מכיסן החל מהשנה הבאה.

"המועצה סבורה כי שידורי החדשות המקומיות אינם מאפשרים סיקור הולם של נושאים ואירועים תוך אבחנה אזורית אפקטיבית", נכתב בהחלטת המועצה. "במהלך השנים חלו שינויים בשוק התקשורת ובאמצעי המדיה השונים המשרתים את הציבור והמהווים פלטפורמה לשיח פלורליסטי ובאמצעותם אף מועבר לציבור מידע, לרבות על הנעשה בסביבתו הקרובה. בשינויים, כאמור, יש כדי להפחית עד מאוד את הצורך בשידור חדשות מקומיות. זאת ועוד, מנתונים שהעבירו בעלי הרישיונות עולה אף כי שיעור הצפייה במהדורות החדשות המקומיות הינו מזערי".

לאור הדברים מתכנסים היום (א') בצהריים עובדי החדשות המקומיות כדי להפגין מול משרדי המועצה בתל-אביב.

בהודעה שהוציא ועד עובדי החדשות המקומיות בתגובה נכתב: "זו שערורייה שאין כדוגמתה. עם אישורה של הצעת החוק, התכנסה המועצה בחשאי, בהרכב חלקי בלבד, ובניגוד להחלטות קודמות של חברי המועצה עצמם וחוות-דעת של הדרג המקצועי במועצה, החליטה לפתע כי אין צורך בחדשות המקומיות. הציפייה מהרגולטור, שאמור לשרת את האינטרסים של הציבור, היא לעמוד מול לחצים, גם אם מדובר בבעלי הון ששולטים בחברות הכבלים והלוויין".