ועדת השרים: הפקת החדשות המקומיות - באחריות הוט ו-yes

ועדת השרים לחקיקה החליטה לתמוך בהצעת החוק של אבישי ברוורמן, לפיה הוט ו-yes יהיו אלה שיפיקו ויממנו את מהדורות החדשות המקומיות ■ בכיר ב-yes: "זו חוצפה; נצטרך לפטר עובדים ב-yes כדי לתת פרנסה ל-120 עובדים אחרים"

האם סוף-סוף נראה פתרון למצוקה הכלכלית-חקיקתית של החדשות המקומיות בטלוויזיה? ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (א') לתמוך בהצעת החוק של יו"ר ועדת הכלכלה, פרופ' אבישי ברוורמן, לפי חברות הכבלים והלוויין יהיו אלה שיפיקו ויממנו את מהדורות החדשות המקומיות.

מדובר בשינוי דרמטי, לאחר שבנוסח המקורי של הצעת החוק תקצוב המהדורות הוטל על הממשלה באמצעות תקציב משרד התקשורת. עם זאת, בסיכום מוקדם עם שר התקשורת גלעד ארדן הוחלט כי החובה לתקצב את החדשות המקומיות תוטל על הוט ו-yes.

בכפוף לסיכומים, ברוורמן העביר מכתב לשרי הוועדה, בו התחייב לשנות את נוסח הצעת החוק לאחר הקריאה הטרומית, כשר היא תובא לדיון בוועדת הכלכלה.

משרד המשפטים התנגד להצעה בשל הטלת עלויות נוספות על חברות התקשורת. ההצעה עברה בכפוף לכך שיתקיים דיון נוסף בסוגיית המימון. הדיון במליאה בנושא החדשות המקומיות אמור לעלות ביום רביעי הקרוב.

החדשות המקומיות כבר הופקו ומומנו בעבר על-ידי חברות הכבלים והלוויין, כשהתקציב נלקח מהתמלוגים שהן היו צריכות לשלם למדינה. אך בהמשך הוחלט שהחברות לא יצטרכו לשלם יותר תמלוגים למדינה, וכך נוצרה בעייתיות סביב התקציב למימון הפקת החדשות המקומיות.

"לחדשות המקומיות יש חשיבות גדולה ביצירת פלורליזם בשיח התקשורתי ובמתן ייצוג לתושבים בפריפריה", אמר היום ברוורמן. "חשוב לשמר את המהדורה הייחודית הזו, שנותנת ביטוי לקולות שלא מיוצגים מספיק במהדורות החדשות של הערוצים המסחריים".

בכיר ב-yes: "חוצפה"

בכיר ב-yes התרעם על ההחלטה: "זו חוצפה ממדרגה ראשונה. זה פשוט מחפיר שהמדינה זורקת את האחריות של שידורי החדשות המקומיות על yes והוט. אנחנו לא פח הזבל של מה שמשרד האוצר צריך לעשות", הוא אמר.

לדבריו, "אם המדינה רוצה להגן על 120 עובדים, שתעשה זאת מכיסה. לנו אין מאיפה לממן את זה, וזה יביא לפגיעה בעובדים שלנו. אנחנו לא נוכל להסביר למה צריך לפטר עובדים ב-yes כדי לתת פרנסה ל-120 עובדים אחרים. אם הנושא חשוב, אז שהמדינה תממן אותו. מפוטרי yes יהיו על ראשם של שר האוצר ושאר השרים".

מהוט נמסר בתגובה: "בהחלטה זו מנסה המדינה להתנער מחובותיה ולגלגל את האחריות על חברות פרטיות, אשר גם כך מחויבות להפקות מקור וליצירה ישראלית. אם נושאים חברתיים והפריפריה חשובים למקבלי ההחלטות, מן הראוי שיקצו לכך את המשאבים הנדרשים מתקציב המדינה".

בוועד עובדי החדשות המקומיות ציינו כי הם מודים ליו"ר ועדת הכלכלה, אבישי ברוורמן, שיזם את הצעת החוק שתאפשר לחדשות המקומיות לפעול לאחר ה-1 בינואר; וכן לשר הפנים, גדעון סער, שקידם את הנושא בוועדת השרים לענייני חקיקה.