המושיע הסינגפורי של ולנסיה?

המיליארדר פיטר לים הגיש הצעה לרכישת 70% ממניות הקבוצה הספרדית, שנאבקת בחובות עתק של למעלה מ-300 מיליון אירו

המיליארדר הסינגפורי פיטר לים עשוי להיות המושיע של ולנסיה, קבוצת הכדורגל מהליגה הבכירה בספרד, שנכנסה למשבר כלכלי עצום בעקבות חובות עתק. נשיא המועדון, אמאדאו סילבה, הודיע אמש כי לים, 60, הגיש הצעה לקחת שליטה על הקבוצה, לכסות באופן מוחלט את חובותיה שעומדים על 306 מיליון אירו, ולהשקיע בה בין 30 ל-50 מיליון אירו כבר בחלון ההעברות הקרוב, על מנת שתצליח להבטיח את מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה.

על-פי עיתון "המארקה", השקעתו המיידית של לים בוולנסיה תעמוד על 400 מיליון אירו בסך הכל: כיסוי החובות, השקעה בסגל השחקנים והשלמת בניית האצטדיון החדש של הקבוצה, ה"נואו מסטייה", שבנייתו נעצרה בשל הבעיות הכלכליות של "העטלפים".

הקשר עם לים נוצר בעקבות מהלכו של הבנק הספרדי Bankia, שהעמיד 70% מהמניות של לנסיה למכירה, לאחר שסרב למחזר את ההלוואות העצומות של הקבוצה. כעת הבנק ממתין לקבלת הצעות נוספות לרכישת המועדון, מלבד זאת שהתקבלה מפיטר לים, כשהדד-ליין להגשת בקשות רכישה עומד על 15 בינואר. בשנים האחרונות נאלצה ולנסיה למכור כוכבים גדולים, כגון דויד וייה, ג'ורדי אלבה ודויד סילבה על מנת להקל על המצוקה הכספית.

הונו של לים, שהתעשר בעיקר מעסקי המשקים החקלאיים במזרח אסיה, הוערך בקיץ האחרון בכ-1.5 מיליארד אירו על-ידי מגזין "פורבס". הוא נחשב לחובב ספורט נלהב, ובעבר התעניין ברכישת אחזקות במנצ'סטר יונייטד, ליברפול ואתלטיקו מדריד. לים הוא אחד מבעליה של יצרנית הפורמולה 1 מקלארן, ולפני כשנה הוא גם נכנס לשותפות בבניית מסלול ספורט מוטורי במלזיה. אגב, אחד המתווכים בין לים לוולנסיה היה סוכן העל הפורטוגלי ז'ורז'ה מנדש, שמייצג בין היתר את כריסטיאנו רונאלדו וז'וזה מוריניו.

אם וכאשר העסקה תצא לפועל, ולנסיה תקווה לחזור במהרה לימיה הגדולים. תור הזהב של המועדון התרחש בין השנים 2000-2004, בו העפיל פעמיים לגמר ליגת האלופות, הניף פעם אחת את גביע אופ"א, ואפילו הצליח לשבור את ההגמוניה של ריאל מדריד וברצלונה בספרד עם זכייה בשתי אליפויות.