yes שוברת את הטלוויזיה? "המתחרים ינסו להדביק הפער"

חברת הלוויין תאפשר לצפות בשידוריה גם דרך טאבלטים וסמאראטפונים, כהכנה ליום שבו כל התכנים ישודרו על גבי האינטרנט ■ המנכ"ל רון אילון: "במיזם הושקעו 50 מיליון שקל, ובשלב הזה אנחנו רואים בזה שירות ערך מוסף"

חברת הלוויין yes הודיעה היום (ב') על השקת שירות חדש - yesGO. החברה תאפשר ללקוחותיה לצפות בתוכן שלה גם במכשירי קצה שאינם טלוויזיה. מדובר במחשבים ניידים, טאבלטים וטלפונים חכמים.

רון אילון, מנכ"ל החברה והאיש שאחראי על אחד המהלכים המסקרנים בתחום הטלוויזיה, מבטיח היום כי yes תיפרד בעתיד מהלוויין ותעביר את שידוריה באמצעות רשת האינטרנט.

המהפך הזה לא צפוי להתרחש מחר וגם לא מחרתיים, והוא תלוי בין השאר במיזוג הצפוי עם בזק. שילוב כוחות בין חברת הלוויין לבין החברה-האם שלה יהפוך את yes לחטיבת התוכן של בזק. זה היה, אגב, החזון של כמה ממייסדי החברה, עוד בימים שבהם עתידה של yes נראה מורכב.

ההשקה היא מהלך אסטרטגי חכם של החברה, שנופל תחת ההגדרה של שירות ערך מוסף. חייבים לציין כי למהלך צפויה להיות השפעה דרמטית על עולם הטלוויזיה החדש, שעובר בהדרגה לאינטרנט.

החברה השיקה כאמור את yesGO, שירות שמאפשר לצפות בעשרות ערוצי טלוויזיה ובאלפי תכני VOD של yes, בכל מקום ובכל זמן, באמצעות מכשיר שתומך בשירות.

המהלך התבשל על אש קטנה במשך שנתיים, והחברה השקיע בו כ-50 מיליון שקל. הצעד הזה הופך את yes לאחת מהחברות הראשונות בעולם שהשיקו מוצר דומה. באמצעות השירות החדש, לקוחות yes יוכלו לצפות ב-50 ערוצים, בהם 5 ערוצי הסרטים של החברה.

לדברי אילון, מדובר בערוצים הכי נצפים של החברה. כרגע ערוץ 2 ו-10 אינם נכללים במיזם, אבל הם ישולבו בו בהמשך הדרך.

חינם ללקוחות ה-VOD

במסגרת המהלך פותחת החברה את השירות ללקוחות ה-VOD שלה בחינם - למי שמחזיק ברשותו עד שני מכשירים. לקוחות חדשים ישלמו 19.9 שקל לחודש. עד מתי השירות יינתן בחינם, והאם החברה מתכוונת לקצוב את התקופה שבו ניתן להשתמש בו בחינם? yes הודיעה היום כי עדיין לא קיבלה החלטה בנושא.

בימים אלה yes מנסה את השירות בקרב עובדי החברה, כאשר בתוך מספר חודשים בודדים השירות יושק לכלל הלקוחות. ההצטרפות לשירות תהיה בשירות עצמי מלא באמצעות הורדת אפליקציה מה-appstore של אפל או google play, למי שמשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד. אפשרות אחרת תהיה להפעיל את השירות באמצעות אתר החברה.

בשיחה עם "גלובס" אמר היום אילון כי "החברה עובדת על הפרויקט במשך שנתיים. השקענו סכום של 50 מיליון שקל". השותפים הנוספים במיזם הם סיסקו וטי וינצ'י.

- איך אתה מתייחס לשירות? הכוונה היא להעניק ללקוחות ערך מוסף או להרגיל אותם לצפות בשידורי טלוויזיה דרך האינטרנט?

"בשלב הזה אנחנו רואים בזה שירות ערך מוסף. אחת האופציות העתידיות שלנו היא לפתוח את השירות הזה גם למי שאינם מנויים לטלוויזיה של yes בבית. לגבי הטלוויזיה על גבי האינטרנט בבית, זה מתקרב וזה יקרה".

- איזה חברות בעולם כבר ביצעו מהלך דומה?

"מדובר בחברות בודדות שכולן עשו את זה בשנה האחרונה. מי שעשה את זה לפנינו, עשה את זה רק בגלל שיש לו יותר כסף".

- אתה מעריך שכל השוק יעבור לטאבלטים והתקנים ניידים אחרים?

"זה מהלך שאני מרגיש שניתן יהיה לראות גם בחברות הכבלים. אני מעריך שאחרי מהלך כזה, למתחרים לא תהיה ברירה, והם ינסו להדביק את הפער".

- איזה ביקוש אתה צופה לשירות מבחינת כמות הזמנות?

"זה מוקדם מדי, אבל אנחנו חושבים שיהיה לשירות הזה ביקוש גבוה, וחלק ניכר מלקוחותינו ישתמש בו. תזכור שהשירות שלנו המולטירום (שירות שמאפשר צפייה בתוכניות מוקלטות וב-VOD מכל חדר בבית ג.פ.) הוזמן על-ידי מאות אלפים מלקוחות החברה, אז אני מעריך שגם כאן יהיה לזה ביקוש דומה".

- השירות ייפתח לכל סוגי המכשירים, הטאבלטים והמחשבים הניידים?

"הוא נפתח למרביתם, לחדשים שבהם, וככל שיעבור הזמן אנחנו נצרף עוד ועוד למשפחה, אנחנו נתחיל באנדרואיד 4 ומעלה, אייפון 4 ומעלה, אייפד 2 ומעלה, מחשבים ניידים ועוד".

- יש איזה חיבור בין המוצר הזה לבין העולמות האחרים של קבוצת בזק?

"לא, אין קשר, אנחנו לוקחים את חווית הצפייה של yes ומרחיבים אותה החוצה".

התפתחות טבעית

- לחברה האחות שלכם, פלאפון, יש פעילות בתחום הטלוויזיה הסלולרית. יש מצב שתשתפו איתם פעולה?

"לא דיברנו על זה, וזה לא עלה בכלל. זה מהלך של yes בלבד, שלא קשור לחברות אחרות בקבוצת בזק".

- מה יהיה לגבי שיתוף-הפעולה שלכם עם וואלה? זה מתנגש? זה משלים? איך אתה רואה את זה?

"זה לא מתנגש. אנחנו חושבים שבתוכן טוב, צופים בכל מקום שאפשר, ולכן זאת רק התפתחות טבעית".

- למה ערוצי הברודקאסט לא בחבילה?

"ערוץ אחד נמצא בפנים, אנחנו במגעים עם ערוצי הברודקאסט ועם ערוצים אחרים, אנחנו נראה איך זה יתפתח, ואני מאמין שהם יצטרפו אחרי שיבינו איזה מוצר יש לנו".

- אני מבין שזה עניין מסחרי בלבד?

"אני מאמין שהם יצטרפו, ויהיה בסדר".