עובדי רמ"י תוקעים "בליץ" קרקעות החודש

מתוך מסמך פנימי שהעביר יו"ר ועד העובדים לכלל העובדים: "הנהלת רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז למיקור חוץ באופן חד-צדדי. כל העובדים מתבקשים החל מרגע זה לא לשתף פעולה בכל הנוגע לשיווק"

החרפה במאבק עובדי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כנגד הנהלת הרשות. לאחר שלאחרונה הונחו עובדי רמ"י על ידי הוועד לא לשתף פעולה עם אנשי משרד האוצר בכל הנוגע למכרזי מקרקעין בכלל ומכרזי שכירות בפרט, החליט ועד העובדים בארגון להחריף את המאבק בהנהלה.

ל"גלובס" נודע כי בשל מה שמכנה ועד העובדים ברמ"י הפרה בוטה של התחייבות ההנהלה כלפי העובדים וההסתדרות, הנחתה יו"ר הוועד גיל אייזנשטיין-קנה את כל עובדי רמ"י לפתוח בעיצומים. הסיבה לצעד הקשה של העובדים היא הוצאת עבודות נוספות שנמצאות בתחום הטיפול של עובדי הרשות למיקור חוץ.

"הנהלת רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז למיקור חוץ באופן חד צדדי אשר מוציא למיקור חוץ עבודות נוספות ונרחבות אשר באחריות העובדים ברשות", כך נכתב במסמך פנימי שהעבירה אייזנשטיין קנה לכלל העובדים ברמ"י והגיע לידי "גלובס". "טרם פרסום המכרז פנה ועד העובדים להנהלה והעיר בדבר הפרת ההתחייבות ואף קוימו ישיבות בהסתדרות, אולם למרות זאת המכרז פורסם על ידי הנהלת הרשות ללא כל שינוי. בניסיונות ועד העובדים הארצי להידברות, הושבו פנינו ריקם וההנהלה הפנתה עורף. מדובר בהפרה בוטה של ההתחייבויות כלפי ההסתדרות והעובדים והוצאה עבודה החוצה ללא הסדר".

המסמך קורא לעובדי רמ"י לפתוח בעיצומים באופן מיידי: "בלית ברירה, נוכח האמור ולאחר התייעצות עם ההסתדרות וגיבוי מלא מצידם, כל העובדים מתבקשים החל מרגע זה ולמשך השבוע הקרוב לא לשתף פעולה בכל הנוגע לשיווק". עוד על פי המסמך, הונחו העובדים לא לפרסם מכרזים חדשים, לא לכנס ועדות מכרזים, לא לפתוח מעטפות מכרז, לא לקיים ישיבות, לא לסייע למוקד השירותים המהירים ועוד.

יש לציין שחודש דצמבר הוא באופן מסורתי חודש עמוס במיוחד ברמ"י מכיוון שכל שיווקי הקרקע שנותנו עדיין "על המדף" משווקים בחודש זה כדי לעמוד ביעדי השיווק. מסיבה זו מהלכי הועד בעת זו עתידים להעמיד את הנהלת רמ"י במצב בעייתי. אם יימשכו העיצומים עד סוף החודש ייתכן ורמ"י לא תצליח לעמוד ביעד השיווקים שנקבע לה.

כזכור, עובדי רמ"י מתנגדים לכך שחלק מתחומי אחריותם הועברו לגופים כמו משרד האוצר, בכל הנוגע לחברה החדשה לשכירות, ולמשרד הביטחון בכל הנוגע לתכנון.

הנהלת רשות מקרקעי ישראל מסרה בתגובה: "מדובר בצעד תמוה ובלתי אחראי, במיוחד לנוכח מגעים מתקדמים בין הנהלת רשות מקרקעי ישראל לבין ראשי ההסתדרות. רשות מקרקעי ישראל מגבירה את כמות השיווקים האפקטיביים על מנת לפתור את מצוקת הדיור בישראל. לפיכך, יינקטו הצעדים החריפים ביותר כנגד כל פגיעה במדיניות השיווקים לשנה זו ולשנת 2014, לרבות צעדים משפטיים".